Planificació: diferència entre les revisions
De Campus Virtual URV - Ajuda
| Línia 77: | Línia 77: | ||
<br> | <br> | ||
==Pas 5. Qualificar quantitativament i qualitativament | ==Pas 5. Qualificar quantitativament i qualitativament a través de les activitats del Campus Virtual.== | ||
Finalment, durant l’evolució del curs, es demana qualificar quantitativament i qualitativament les activitats a través de les mateixes activitats del Campus Virtual. | Finalment, durant l’evolució del curs, es demana qualificar quantitativament i qualitativament les activitats a través de les mateixes activitats del Campus Virtual. | ||
* La retroacció qualitativa i a temps, és necessària per a l'estudiant de cara a corregir els seus errors abans no sigui massa tard. | * La retroacció qualitativa i a temps, és necessària per a l'estudiant de cara a corregir els seus errors abans no sigui massa tard. | ||
Revisió del 17:53, 14 jul 2025
La proposta de planificació que aquí presentem substitueix el Pla de Treball a partir del curs 2025-26.
Visió de l'estudiant de la informació de la planificació
El següent vídeo mostra la informació que pot arribar a obtenir l'estudiantat al Campus Virtual amb la planificació de les assignatures per part del professorat :
(Andreu, aquest vídeo a banda de que té una errada tipogràfica en el nom d'una assignatura caldria completar-se amb la part de visió global del curs -lo de la portada que estem desenvolupant nosaltres-)
Visió del coordinador o coordinadora de titulació i de la Tècnica de Suport a la Qualitat Docent
Com a coordinador o coordinadora de la titulació des de la Pàgina de Planificació del Campus Virtual, disposem d'una interfície per a poder visualitzar els lliuraments de les assignatures de la titulació que coordinem, la qual permet diferents filtres (per curs, quadrimestre, etc.).
D'aquesta manera podem detectar punts de sobrecàrrega de feina pels estudiants i prendre les mesures correctores que considerem adient.
Andreu aquí vindria un vídeo o captures d'imatge mentre no pogéssim fer el vídeo de la visió del coordinador
Com a TSQD, a través d'aquesta interfície i també amb diferents filtres (per titulació, quadrimestre, etc.) pots comptabilitzar les planificacions fetes al teu centre.
Com a professor o professora, com faig la planificació de l'assignatura?
La planificació de les assignatures consisteix en un ús de les eines que, més o menys habitualment, els professorat fem servir en el Campus Virtual
Pas 1. Requisit mínim. Posar data de venciment de les activitats avaluables
El requisit mínim per a poder comptabilitzar la planificació de l'assignatura feta és crear a l'aula virtual les activitats amb pes a la nota i indicar en elles la data de venciment i, una vegada fet, marcar en el bloc de planificació de l'aula virtual que ja hem realitzat aquesta feina, com mostra el següent vídeo.
El pas de marcar la feina com a feta al bloc de Planificació de l'aula virtual, només ho pot realitzar el professorat amb el rol de coordinador o coordinadora a l'aula virtual.
Andreu vídeo en el que es mostra com crear una activitat-tasca i posar data de venciment (potser indicar en el vídeo amb un text que si és una activitat que té lloc a l'aula es pot deixar en blanc els checks de tipus de tramesa i també informar en un text quan anem a fer el check al bloc de planificació que aquest check només el pot fer el professor amb rol coordinador a l'aula virtual
Més informació
- Documentació sobre la creació de tasques, qüestionaris i altres activitats al Campus Virtual.
Pas 2. Ponderar les activitats al llibre de qualificacions.
Ponderar les activitats al llibre de qualificacions, permetrà a l'estudiant conèixer el sistema d'avaluació de l'assignatura.
Una vegada configurat el llibre de qualificacions, no oblideu marcar la feina com a feta en el bloc de planificació de l'aula virtual (recordeu que aquesta acció de marcar al bloc de planificació només ho pot fer el coordinador o coordinadora de l'aula virtual).
Andreu valorar si cal posar una imatge del bloc de planificació amb el check corresponent remarcat
Més informació
- Documentació sobre la configuració del llibre de qualificacions a l'aula virtual.
Pas 3. Informar a l'estudiantat dels criteris d'avaluació de les activitats prèviament a la seva execució.
Els criteris d'avaluació de les activitats a més d'aportar objectivitat en la correcció, si l'estudiant disposa d'ells abans de realitzar l'activitat, el serviran de guia durant la seva realització. Aquest és un dels principis de l'avaluació formativa.
Podem fer ser servir el calaix de descripció de l'activitat per indicar els criteris d'avaluació.
Andreu, valorar si aquí hi posem una captura d'imatge dels paràmetres de l'activitat amb el camp descripció amb uns BONS criteris d'avaluació informats
També podem fer servir rúbriques o guies d'avaluació, les quals permeten informar d'aquests criteris d'una manera més estructurada.
Finalment no oblidem indicar (professorat coordinador) de que hem informat dels criteris o hem fet servir rúbriques o guies en el bloc de planificació.
Andreu valorar si cal posar una imatge del bloc de planificació amb els checks corresponents marcats
Més informació
- Documentació sobre el rúbriques o guies d'avaluació.
Pas 4. Activar el seguiment de la compleció en les activitats i recursos que es consideren fonamentals.
El seguiment de la compleció permet configurar els criteris que s'han de complir perquè una activitat o un recurs es consideri fet o completat.
- En primer lloc, dona informació a l'estudiant del seu progrés en l'assignatura, a la vegada que fomenta la seva autonomia i lideratge en el seu aprenentatge.
- En segon lloc, dona al professorat una informació visual, que permet, a cop d'ull, identificar els estudiants que no segueixen l'assignatura al ritme esperat i detectar possibles casos d'abandonament abans de que aquest es produeixi.
Novament, caldrà indicar (professorat coordinador) en el bloc de planificació que hem activat el seguiment de la compleció.
Andreu valorar si cal posar una imatge del bloc de planificació amb el check corresponent marcat
Més informació
- Documentació sobre el seguiment de la compleció a l'aula virtual.
Pas 5. Qualificar quantitativament i qualitativament a través de les activitats del Campus Virtual.
Finalment, durant l’evolució del curs, es demana qualificar quantitativament i qualitativament les activitats a través de les mateixes activitats del Campus Virtual.
- La retroacció qualitativa i a temps, és necessària per a l'estudiant de cara a corregir els seus errors abans no sigui massa tard.
- La retroacció quantitativa a través de les activitats del Campus Virtual, ens permet informar a l'estudiant de les seves qualificacions complint la normativa de privacitat de dades. La publicació de notes amb llistats de DNI i/o noms i cognoms, tal com indica la normativa de docència, és contraria a la protecció de dades de l'estudiantat.
Al finalitzar l'assignatura, si hem qualificat a través de les eines del Campus Virtual caldrà indicar (novament el professorat coordinador) en el bloc de planificació que així ho hem fet.
Andreu valorar si cal posar una imatge del bloc de planificació amb el check corresponent marcat
Més informació
- Documentació sobre la qualificació de tasques a l'aula virtual.
- Cal tenir en compte que si fem servir rúbriques o guies d'avaluació, la qualificació quantitativa i qualitativa la podrem fer molt àgilment.
Resolució de dubtes i incidències
Aquesta nova planificació proposa un ús estàndard, més o menys habitual per part del PDI, de les eines del Campus Virtual.
En cas de dubtes en la realització de qualsevol d’aquets passos, pots posar-te en contacte amb el Suport del Campus virtual a través del SAU. Enllaç directe al SAU. (S'obre en una pàgina nova)