IA i Educació: diferència entre les revisions
De Campus Virtual URV - Ajuda
Cap resum de modificació |
|||
(20 revisions intermèdies per 2 usuaris que no es mostren) | |||
Línia 1: | Línia 1: | ||
[[Fitxer:IA.png|150px|link= | [[Fitxer:IA.png|150px|link=IA i Educació]] | ||
='''Col·lecció de guies sobre Intel·ligència Artificial i Educació a la URV'''= | ='''Col·lecció de guies sobre Intel·ligència Artificial i Educació a la URV'''= | ||
Davant de la inquietud que la irrupció de la Intel·ligència Artificial (IA) ha generat en el món educatiu. El [https://www.recursoseducatius.urv.cat/ca/ Servei de Recursos Educatius] i la [https://www.crai.urv.cat/es/servicios/la-factoria/ Factoria del CRAI] de la URV iniciem una col·lecció de guies sobre IA i Educació.<br> | Davant de la inquietud que la irrupció de la Intel·ligència Artificial (IA) ha generat en el món educatiu. El [https://www.recursoseducatius.urv.cat/ca/ Servei de Recursos Educatius] i la [https://www.crai.urv.cat/es/servicios/la-factoria/ Factoria del CRAI] de la URV iniciem una col·lecció de guies sobre IA i Educació.<br> | ||
<br> | <br> | ||
{| class="wikitable" | {| class="wikitable" | ||
Línia 15: | Línia 11: | ||
<br> | <br> | ||
|} | |} | ||
<br> | |||
Aquestes guies tenen els '''objectius''' següents: | |||
* Ajudar a la comunitat universitària a '''entendre l'impacte''' que aquesta tecnologia pot tenir en els processos d'ensenyança-aprenentatge. | |||
* Mostrar el professorat els '''primers passos per introduir la IA en les seves tasques docents.''' | |||
* Mostrar a l'estudiantat com '''fer servir la IA per la millora del seu aprenentatge'''. | |||
<br> | |||
Les guies són les següents: | |||
<br> | <br> | ||
{| | {| | ||
|- | |- | ||
| style="vertical-align:top;text-align:right" | [[Fitxer:GuiaIA1.png]] | | style="vertical-align:top;text-align:right;padding:10px" | [[Fitxer:GuiaIA1.png]] | ||
| style="text-align:left;" |'''1. Introducció a la IA. Aplicacions bàsiques.''' <br>Què és l’IA. IA discriminativa versus generativa. Afectacions als diferents sectors. Beneficis i riscos (ètics).<br>Ràpid recorregut per aplicacions de diferents àmbits.<br><br> | | style="text-align:left;padding:10px" |'''[https://urv.libguides.com/Introduccio_Intelligencia_Artificial#s-lg-box-16082336| 1. Introducció a la IA. Aplicacions bàsiques.]''' <br>Què és l’IA. IA discriminativa versus generativa. Afectacions als diferents sectors. Beneficis i riscos (ètics).<br>Ràpid recorregut per aplicacions de diferents àmbits.<br><br> | ||
|- | |- | ||
| style="vertical-align:top;text-align:right" | [[Fitxer:GuiaIA2.png]] | | style="vertical-align:top;text-align:right;padding:10px" | [[Fitxer:GuiaIA2.png]] | ||
| style="text-align:left;" | '''2. Guia tècnica de ChatGPT.''' <br> | | style="text-align:left;padding:10px" |'''[https://urv.libguides.com/c.php?g=710883&p=5130143| 2. Guia tècnica de ChatGPT.]''' <br>Guia tècnica d'ús i estratègies per interactuar (promptejar) amb el ChatGPT i extreure el màxim profit.<br>El primer que hem de fer és conèixer la tecnologia. Aprendre com interactuar amb ella.<br><br> | ||
|- | |- | ||
| style="vertical-align:top;text-align:right" | [[Fitxer:GuiaIA3.png]] | | style="vertical-align:top;text-align:right;padding:10px" | [[Fitxer:GuiaIA3.png|link=IA i docència. Una guia pel professorat URV.]] | ||
| style="text-align:left;" | '''3. IA | | style="text-align:left;padding:10px" | '''[[IA i docència. Una guia pel professorat URV.| 3. IA i docència. Una guia pel professorat URV.]]''' <br>Afectacions en el currículum.<br>Suport a les tasques del professorat.<br>Introducció en les activitats d’aprenentatge.<br>Com enfrontar-se a l’avaluació. La por al frau.<br><br> | ||
|- | |- | ||
| style="vertical-align:top;text-align:right" | [[Fitxer:GuiaIA4.png]] | | style="vertical-align:top;text-align:right;padding:10px" | [[Fitxer:GuiaIA4.png|link=IA i aprenentatge. Una guia per l’estudiant URV.]] | ||
| style="text-align:left;" | '''4. IA i aprenentatge. Una guia per l’estudiant URV''' <br>IA com a instrument | | style="text-align:left;padding:10px" | '''[[IA i aprenentatge. Una guia per l’estudiant URV.| 4. IA i aprenentatge. Una guia per l’estudiant URV.]]''' <br>IA com a instrument o una font de dades més en les activitats, no coautora i, ni molt menys, autora.<br>IA com a suport al meu aprenentatge.<br><br> | ||
|} | |} | ||
<br> | |||
<br> | |||
<center>[[File:home (1).png|100px||link=Pàgina_principal]]</center> | |||
<br> |
Revisió de 10:36, 27 juny 2023
Col·lecció de guies sobre Intel·ligència Artificial i Educació a la URV
Davant de la inquietud que la irrupció de la Intel·ligència Artificial (IA) ha generat en el món educatiu. El Servei de Recursos Educatius i la Factoria del CRAI de la URV iniciem una col·lecció de guies sobre IA i Educació.
Important: |
Aquestes guies tenen els objectius següents:
- Ajudar a la comunitat universitària a entendre l'impacte que aquesta tecnologia pot tenir en els processos d'ensenyança-aprenentatge.
- Mostrar el professorat els primers passos per introduir la IA en les seves tasques docents.
- Mostrar a l'estudiantat com fer servir la IA per la millora del seu aprenentatge.
Les guies són les següents:
1. Introducció a la IA. Aplicacions bàsiques. Què és l’IA. IA discriminativa versus generativa. Afectacions als diferents sectors. Beneficis i riscos (ètics). Ràpid recorregut per aplicacions de diferents àmbits. | |
2. Guia tècnica de ChatGPT. Guia tècnica d'ús i estratègies per interactuar (promptejar) amb el ChatGPT i extreure el màxim profit. El primer que hem de fer és conèixer la tecnologia. Aprendre com interactuar amb ella. | |
3. IA i docència. Una guia pel professorat URV. Afectacions en el currículum. Suport a les tasques del professorat. Introducció en les activitats d’aprenentatge. Com enfrontar-se a l’avaluació. La por al frau. | |
4. IA i aprenentatge. Una guia per l’estudiant URV. IA com a instrument o una font de dades més en les activitats, no coautora i, ni molt menys, autora. IA com a suport al meu aprenentatge. |