Accions

Planificació: diferència entre les revisions

De Campus Virtual URV - Ajuda

Línia 116: Línia 116:
|-
|-
|style="padding: 15px; border-style: solid; border-width: 1px; border-color:#cccccc;"|
|style="padding: 15px; border-style: solid; border-width: 1px; border-color:#cccccc;"|
El/la coordinador/a indica que s'ha nformat del seguiment de la compleció en les activitats avaluables:
El/la coordinador/a indica que '''s'ha informat del seguiment de la compleció en les activitats avaluables''':


[[Fitxer:Plan08.png]]
[[Fitxer:Plan08.png]]

Revisió del 12:52, 15 jul 2025

La proposta de planificació que aquí presentem substitueix el Pla de Treball a partir del curs 2025-26.

Visió de l'estudiant de la informació de la planificació

El següent vídeo mostra la informació que pot arribar a obtenir l'estudiantat al Campus Virtual amb la planificació de les assignatures per part del professorat:


La Planificació és la primera pantalla que veu l'estudiant. Al principi apareix el bloc "Cronologia" amb les activitats que tenen lliuraments els les dates properes. De cada activitat l'estudiant veu el seu venciment, de quina aula virtual és i un enllaçç directe cap a la mateixa així com un botó per a fer la tramesa directament.

Plan06.png

En accedir a la "Planificació completa" a través del botó, l'estudiant podrà veure la planificació de tot el curs acadèmic i per a totes les assignatures que cursa. Aquesta pantalla està distribuida en dos blocs o taules. La primera mostra a l'esquerra les assignatures i a la dreta per columnes, les setmanes del curs. Aquí hi ha opció de filtrar per quadrimestres o veure tot l'any acadèmic. El segon bloc o taula és dinàmic i mostra amb detall la setmana seleccionada al primer bloc o taula.

Plan07.png

Visió del coordinador o coordinadora de titulació i de la Tècnica de Suport a la Qualitat Docent

Com a coordinador o coordinadora de la titulació des de la Pàgina de Planificació del Campus Virtual, disposem d'una interfície per a poder visualitzar els lliuraments de les assignatures de la titulació que coordinem, la qual permet diferents filtres (per curs, quadrimestre, etc.).
D'aquesta manera podem detectar punts de sobrecàrrega de feina pels estudiants i prendre les mesures correctores que considerem adient.

Andreu aquí vindria un vídeo o captures d'imatge mentre no pogéssim fer el vídeo de la visió del coordinador

Com a TSQD, a través d'aquesta interfície i també amb diferents filtres (per titulació, quadrimestre, etc.) pots comptabilitzar les planificacions fetes al teu centre.

Com a professor o professora, com faig la planificació de l'assignatura?

La planificació de les assignatures consisteix en un ús de les eines que, més o menys habitualment, els professorat fem servir en el Campus Virtual

Pas 1. Requisit mínim. Posar data de venciment de les activitats avaluables

El requisit mínim per a poder comptabilitzar la planificació de l'assignatura feta és crear a l'aula virtual les activitats amb pes a la nota i indicar en elles la data de venciment i, una vegada fet, marcar en el bloc de planificació de l'aula virtual que ja hem realitzat aquesta feina, com mostra el següent vídeo.
El pas de marcar la feina com a feta al bloc de Planificació de l'aula virtual, només el pot realitzar el professorat amb el rol de coordinador/a a l'aula virtual.

Plan01.png

PASSOS per afegir una activitat a l'aula virtual:


PASSOS per tal que el/la coordinador/a indiqui que les activitats avaluables tenen definida la data de venciment:


A l'hora de determinar les dates de venciment de les activitats, pensa que com a docent també tens accés a la planificació global de la teva titulació (amb filtres per quadrimestre, curs, etc.) per tal de preveure, des d'un inici, el possibles solapament amb els lliuraments d'altres assignatures.

Vídeo en el que es mostra com el profe accedeix tambe a Planficaicó global i pot veure lliuraments d'altres assignatures

Més informació


Pas 2. Ponderar les activitats al llibre de qualificacions.

Ponderar les activitats al llibre de qualificacions, permetrà a l'estudiant conèixer el sistema d'avaluació de l'assignatura.
Una vegada configurat el llibre de qualificacions, no oblideu marcar la feina com a feta en el bloc de planificació de l'aula virtual (recordeu que aquesta acció de marcar al bloc de planificació només ho pot fer el coordinador o coordinadora de l'aula virtual).

Plan02.png

El/la coordinador/a indica que el llibre de qualificacions està ponderat correctament:

Plan04.png


Més informació


Pas 3. Informar a l'estudiantat dels criteris d'avaluació de les activitats prèviament a la seva execució.

Els criteris d'avaluació de les activitats a més d'aportar objectivitat en la correcció, si l'estudiant disposa d'ells abans de realitzar l'activitat, li serviran de guia. Aquest és un dels principis de l'avaluació formativa.

Podem fer ser servir el calaix de descripció de l'activitat per indicar els criteris d'avaluació.

Plan03.png

El/la coordinador/a indica que s'han descrit els criteris d'avaluació a les activitats avaluables:

Plan05.png


Més informació


Pas 4. Activar el seguiment de la compleció en les activitats i recursos que es consideren fonamentals.

El seguiment de la compleció permet configurar els criteris que s'han de complir perquè una activitat o un recurs es consideri fet o completat.

  • En primer lloc, dona informació a l'estudiant del seu progrés en l'assignatura, a la vegada que fomenta la seva autonomia i lideratge en el seu aprenentatge.
  • En segon lloc, dona al professorat una informació visual, que permet, a cop d'ull, identificar els estudiants que no segueixen l'assignatura al ritme esperat i detectar possibles casos d'abandonament abans de que aquest es produeixi.


Complecio14.png

El/la coordinador/a indica que s'ha informat del seguiment de la compleció en les activitats avaluables:

Plan08.png

Més informació


Pas 5. Qualificar quantitativament i qualitativament a través de les activitats del Campus Virtual.

Finalment, durant l’evolució del curs, es demana qualificar quantitativament i qualitativament les activitats a través de les mateixes activitats del Campus Virtual.

  • La retroacció qualitativa i a temps, és necessària per a l'estudiant de cara a corregir els seus errors abans no sigui massa tard.
  • La retroacció quantitativa a través de les activitats del Campus Virtual, ens permet informar a l'estudiant de les seves qualificacions complint la normativa de privacitat de dades. La publicació de notes amb llistats de DNI i/o noms i cognoms, tal com indica la normativa de docència, és contraria a la protecció de dades de l'estudiantat.


Al finalitzar l'assignatura, si hem qualificat a través de les eines del Campus Virtual caldrà indicar (novament el professorat coordinador) en el bloc de planificació que així ho hem fet.

Andreu valorar si cal posar una imatge del bloc de planificació amb el check corresponent marcat

Més informació


Resolució de dubtes i incidències

Aquesta nova planificació proposa un ús estàndard, més o menys habitual per part del professorat, de les eines del Campus Virtual.