IA i Educació: diferència entre les revisions
De Campus Virtual URV - Ajuda
Línia 3: | Línia 3: | ||
='''Col·lecció de guies sobre Intel·ligència Artificial i Educació a la URV'''= | ='''Col·lecció de guies sobre Intel·ligència Artificial i Educació a la URV'''= | ||
Davant de la inquietud que la irrupció de la Intel·ligència Artificial (IA) ha generat en el món educatiu. El [https://www.recursoseducatius.urv.cat/ca/ Servei de Recursos Educatius] i la [https://www.crai.urv.cat/es/servicios/la-factoria/ Factoria del CRAI] de la URV iniciem una col·lecció de guies sobre IA i Educació.<br> | Davant de la inquietud que la irrupció de la Intel·ligència Artificial (IA) ha generat en el món educatiu. El [https://www.recursoseducatius.urv.cat/ca/ Servei de Recursos Educatius] i la [https://www.crai.urv.cat/es/servicios/la-factoria/ Factoria del CRAI] de la URV iniciem una col·lecció de guies sobre IA i Educació.<br> | ||
<br> | <br> | ||
{| class="wikitable" | {| class="wikitable" |
Revisió del 10:46, 22 juny 2023
Col·lecció de guies sobre Intel·ligència Artificial i Educació a la URV
Davant de la inquietud que la irrupció de la Intel·ligència Artificial (IA) ha generat en el món educatiu. El Servei de Recursos Educatius i la Factoria del CRAI de la URV iniciem una col·lecció de guies sobre IA i Educació.
Important: |
Aquestes guies tenen els objectius següents:
- Ajudar a la comunitat universitària a entendre l'impacte que aquesta tecnologia pot tenir en els processos d'ensenyança-aprenentatge.
- Mostrar el professorat els primers passos per introduir la IA en les seves tasques docents.
- Mostrar a l'estudiantat com fer servir la IA per la millora del seu aprenentatge.
Les guies són les següents:
1. Introducció a la IA. Aplicacions bàsiques. Què és l’IA. IA discriminativa versus generativa. Afectacions als diferents sectors. Beneficis i riscos (ètics). Ràpid recorregut per aplicacions de diferents àmbits. | |
2. Guia tècnica de ChatGPT. Guia tècnica d'ús i estratègies per interactuar (promptejar) amb el ChatGPT i extreure el màxim profit. El primer que hem de fer és conèixer la tecnologia. Aprendre com interactuar amb ella. | |
3. IA i docència. Una guia pel professorat URV. Afectacions en el currículum. Suport a les tasques del professorat. Introducció en les activitats d’aprenentatge. Com enfrontar-se a l’avaluació. La por al frau. | |
4. IA i aprenentatge. Una guia per l’estudiant URV. IA com a instrument, una font de dades més en les activitats, no coautora. IA com a suport al meu aprenentatge. |