Accions

IA i Educació: diferència entre les revisions

De Campus Virtual URV - Ajuda

Línia 2: Línia 2:
[[Fitxer:IA.png|150px|link=IA i Educació]]
[[Fitxer:IA.png|150px|link=IA i Educació]]
='''Col·lecció de guies sobre Intel·ligència Artificial i Educació a la URV'''=
='''Col·lecció de guies sobre Intel·ligència Artificial i Educació a la URV'''=
Davant de la inquietud que la irrupció de la Intel·ligència Artificial (IA) ha generat en el món educatiu. El [https://www.recursoseducatius.urv.cat/ca/ Servei de Recursos Educatius] i la [https://www.crai.urv.cat/es/servicios/la-factoria/ Factoria del CRAI] de la URV iniciem una col·lecció de guies sobre IA i Educació.<br><br>
Davant de la inquietud que la irrupció de la Intel·ligència Artificial (IA) ha generat en el món educatiu. El [https://www.recursoseducatius.urv.cat/ca/ Servei de Recursos Educatius] i la [https://www.crai.urv.cat/es/servicios/la-factoria/ Factoria del CRAI] de la URV iniciem una col·lecció de guies sobre IA i Educació.<br>
 
<br>
{| class="wikitable"
|-
|style="padding: 25px; border-style: solid; border-width: 1px; border-color:#cccccc;"|
'''Important:'''<br>
Aquesta tecnologia evoluciona cada dia, amb la qual cosa, aquestes guies estaran en constant revisió i actualització.
<br>
|}
<br>
Aquestes guies tenen els '''objectius''' següents:
Aquestes guies tenen els '''objectius''' següents:
* Ajudar a la comunitat universitària a '''entendre l'impacte''' que aquesta tecnologia pot tenir en els processos d'ensenyança-aprenentatge.
* Ajudar a la comunitat universitària a '''entendre l'impacte''' que aquesta tecnologia pot tenir en els processos d'ensenyança-aprenentatge.
Línia 25: Línia 35:
| style="text-align:left;padding:10px" | '''[[IA i aprenentatge. Una guia per l’estudiant URV.|4. IA i aprenentatge. Una guia per l’estudiant URV.]]'''​ <br>IA com a instrument, una font de dades més en les activitats, no coautora.​<br>IA com a suport al meu aprenentatge.​<br><br>
| style="text-align:left;padding:10px" | '''[[IA i aprenentatge. Una guia per l’estudiant URV.|4. IA i aprenentatge. Una guia per l’estudiant URV.]]'''​ <br>IA com a instrument, una font de dades més en les activitats, no coautora.​<br>IA com a suport al meu aprenentatge.​<br><br>
|}
|}
{| class="wikitable"
 
|-
|style="padding: 25px; border-style: solid; border-width: 1px; border-color:#cccccc;"|
'''Important:'''<br>
Aquesta tecnologia evoluciona cada dia, amb la qual cosa, aquestes guies estaran en constant revisió i actualització.
<br>
|}
<br>
<br>
<br>
<br>
<center>[[File:home (1).png|100px||link=Pàgina_principal]]</center>
<center>[[File:home (1).png|100px||link=Pàgina_principal]]</center>
<br>
<br>

Revisió del 10:46, 22 juny 2023

IA.png

Col·lecció de guies sobre Intel·ligència Artificial i Educació a la URV

Davant de la inquietud que la irrupció de la Intel·ligència Artificial (IA) ha generat en el món educatiu. El Servei de Recursos Educatius i la Factoria del CRAI de la URV iniciem una col·lecció de guies sobre IA i Educació.


Important:
Aquesta tecnologia evoluciona cada dia, amb la qual cosa, aquestes guies estaran en constant revisió i actualització.


Aquestes guies tenen els objectius següents:

  • Ajudar a la comunitat universitària a entendre l'impacte que aquesta tecnologia pot tenir en els processos d'ensenyança-aprenentatge.
  • Mostrar el professorat els primers passos per introduir la IA en les seves tasques docents.
  • Mostrar a l'estudiantat com fer servir la IA per la millora del seu aprenentatge.


Les guies són les següents:

GuiaIA1.png 1. Introducció a la IA. ​Aplicacions bàsiques.
Què és l’IA. IA discriminativa versus generativa. Afectacions als diferents sectors. Beneficis i riscos (ètics).
​Ràpid recorregut per aplicacions de diferents àmbits.

GuiaIA2.png 2. Guia tècnica de ChatGPT​.
Guia tècnica d'ús i estratègies per interactuar (promptejar) amb el ChatGPT i extreure el màxim profit.​
El primer que hem de fer és conèixer la tecnologia. Aprendre com interactuar amb ella.​

GuiaIA3.png 3. IA i docència. Una guia pel professorat URV.
Afectacions en el currículum​.
Suport a les tasques del professorat.
Introducció en les activitats d’aprenentatge.​
Com enfrontar-se a l’avaluació. La por al frau.​

GuiaIA4.png 4. IA i aprenentatge. Una guia per l’estudiant URV.
IA com a instrument, una font de dades més en les activitats, no coautora.​
IA com a suport al meu aprenentatge.​



Home (1).png