Accions

Taller: diferència entre les revisions

De Campus Virtual URV - Ajuda

Línia 30: Línia 30:
<br>
<br>


='''Afegir l'activitat taller'''=
='''Afegir l'activitat i fase de configuració'''=
A continuació et mostrem com inserir una activitat taller i els primers passos que has de seguir per la primera fase de configuració:<br>
A continuació et mostrem com inserir una activitat taller i els primers passos que has de seguir per la primera fase de configuració:<br>


Línia 39: Línia 39:
<br>
<br>


==Fase de configuració==
==Estratègia de qualificació==
Quan afegim l'activitat Taller, la primera fase que modifiquem és la de configuració. En aquesta fase el professorat pot canviar els paràmetres del taller, modificar l'estratègia de qualificació o retocar els formularis d'avaluació.<br>
L'estratègia de qualificació et permet escollir el tipus de formulari d'avaluació que haurà de fer servir l'alumne per avaluar les trameses dels seus companys.<br>
Els usuaris no poden fer trameses ni avaluar-les.
 
===Estratègia de qualificació===
L'estratègia de qualificació ens permet escollir el formulari d'avaluació que faran servir els estudiants per avaluar les trameses dels seus companys.<br>
{| class="wikitable"
{| class="wikitable"
|-
|-
Línia 54: Línia 50:
|-
|-
|'''Comentaris'''
|'''Comentaris'''
|S'assignen uns comentaris al voltant d'aspectes concrets però <u>no es pot assignar cap qualificació</u>
|S'assignen uns comentaris al voltant d'aspectes concrets, però <u>no es pot assignar cap qualificació</u>
|-
|-
|'''Nombre d'errors'''
|'''Nombre d'errors'''
Línia 64: Línia 60:
<br>
<br>


==Fase de tramesa==
=Fase de tramesa=
====Visualització del professor====
En aquesta fase s'espera que els alumnes enviïn les seves trameses. Un cop ho han fet, serà feina del docent assignar els avaluadors per cada tramesa i fer el salt (si no el té programat) a la fase següent, on començarà la coavaluació de les trameses lliurades.  
Un cop s'ha creat el Taller, cal editar la Fase de Configuració i la Fase de Tramesa per fer accessible l'activitat als estudiants.<br>
Vegeu el següent vídeo-tutorial (sense àudio), per una major resolució feu '''[http://www.youtube.com/embed/B69D4z54M5E?rel=0&amp;vq=hd720 clic aquí]'''.<br><br>


Al següent vídeo et mostrem com un alumne fa el lliurament de la seva activitat en el termini establert i com el docent pot anar consultant aquests lliuraments i, finalment, fa l'assignació de les trameses de manera automàtica:<br>
{{#evt:
{{#evt:
service=youtube
service=youtube
Línia 75: Línia 70:
<br>
<br>


A la fase de tramesa, els participants del Taller envien el seu treball. Les dates per control de l'accés poden configurar-se de manera que, encara que el taller es trobi en aquesta fase, l'enviament o tramesa estarà restringit  només al marc o temps donat. La data (i l'hora) de l'inici de l'enviament, la data (i l'hora) en que finalitza, o ambdues, es poden especificar.


L'informe d'enviaments del taller li permet als professors veure qui ha realitzat la tramesa i qui no ho ha fet, i filtrar per enviament o per la darrera modificació:


{{#evt:
{{#evt:
Línia 85: Línia 78:
<br>
<br>


====Visualització de l'alumne====
 
En la Fase de tramesa els estudiants poden trametre la seva feina durant el període de temps establert. En el següent vídeo es poden veure els passos que ha de seguir l'alumne:


{{#evt:
{{#evt:

Revisió del 14:29, 7 nov 2023

Icona de l'activitat taller
PENDENT D'ACTUALITZAR A M4.1


Què és?

L'activitat taller permet proposar activitat de coavaluació als teus estudiants. La coavaluació consisteix a avaluar les activitats dels alumnes entre ells, entre iguals. Aquest tipus d'activitats fomenten l'esperit crític dels alumnes i la seva capacitat reflexiva. Per tant, es tracta d'una activitat que està pensada per fer-se de manera individual, 1x1, tot i que es poden considerar estratègies grupals per posar-la en pràctica.

Al taller, els estudiants poden trametre qualsevol contingut digital (fitxers), com ara documents de processador de textos o fulls de càlcul, i també poden escriure text directament en un camp utilitzant l'editor de text.
També pots decidir com es procedirà a fer l'avaluació per part dels alumnes: mitjançant una rúbrica, valorant criteris amb una puntuació màxima, amb comentaris, etc. Fins i tot podem incorporar una tramesa d'exemple per poder treballar amb els alumnes com hauran de fer l'avaluació de les trameses dels seus iguals, propiciant-los un espai per interioritzar els criteris i procediment a seguir. Com a docent, també podràs definir quants revisors ha de tenir cada treball i si volem que aquests siguin anònims.
A través d'aquesta activitat, l'estudiant rep dues qualificacions: la primera és el resultat de la mitja de les qualificacions que rep la seva tramesa (activitat lliurada) (qualificació de la tramesa), i la segona és una qualificació per l'avaluació que ha fet de les trameses dels seus companys (qualificació de l'avaluació).
Totes dues qualificacions es registren en el llibre de qualificacions, on podràs donar els pesos que correspongui.

Totes aquestes accions es porten a terme a partir de les diverses fases del taller. De les 5 fases que contempla l'activitat taller, els alumnes només participen activament en dues: fase de tramesa i fase d'avaluació.

Taller00.png

Recomanacions d'accessibilitat:

  • Aquesta activitat implica certa meticulositat per al seu correcte funcionament. En aquesta pàgina trobaràs tota la informació que necessites saber per aplicar-la correctament.
  • És molt important que facilitis instruccions clares als alumnes del que han de fer en cada moment.
  • Recorda afegir la data de lliurament, així apareixerà automàticament al calendari de l'assignatura.
  • Comparteix amb els alumnes el sistema d'avaluació que faran servir per avaluar als seus companys per resoldre dubtes de comprensió abans de posar-ho en pràctica.
  • Informa els alumnes de com rebran la retroacció de l'activitat a la descripció de l'activitat.


Afegir l'activitat i fase de configuració

A continuació et mostrem com inserir una activitat taller i els primers passos que has de seguir per la primera fase de configuració:


Estratègia de qualificació

L'estratègia de qualificació et permet escollir el tipus de formulari d'avaluació que haurà de fer servir l'alumne per avaluar les trameses dels seus companys.

Nom Descripció
Qualificació acumulativa S'assigna una qualificació i uns comentaris al voltant d'aspectes concrets
Comentaris S'assignen uns comentaris al voltant d'aspectes concrets, però no es pot assignar cap qualificació
Nombre d'errors S'assignen comentaris i una avaluació de tipus Si/No al voltant d'aspectes concrets
Rúbrica S'assigna un nivell d'avaluació al voltant d'aspectes concrets


Fase de tramesa

En aquesta fase s'espera que els alumnes enviïn les seves trameses. Un cop ho han fet, serà feina del docent assignar els avaluadors per cada tramesa i fer el salt (si no el té programat) a la fase següent, on començarà la coavaluació de les trameses lliurades.

Al següent vídeo et mostrem com un alumne fa el lliurament de la seva activitat en el termini establert i com el docent pot anar consultant aquests lliuraments i, finalment, fa l'assignació de les trameses de manera automàtica:






Fase d'avaluació

Visualització del professor

El professor ha d'assignar les trameses dels alumnes abans de passar a la Fase d'avaluació:


Un cop acabada l'activitat el professor visualitzarà les qualificacions de la següent manera:

Fitxer:Tallerqualificacio.png

Visualització de l'alumne

Fase de qualificació de les avaluacions

Per calcular la nota del Taller, trobem en aquesta fase que els estudiants que hagin participat en el Taller podran corregir i revisar les trameses dels seus companys. Com a la fase de tramesa, l’accés pot ser restringit a partir d’una determinada data i hora o fins a una determinada data i hora, i en aquest període de temps aquesta característica es trobarà disponible.


Fase de tancament

Quan el taller es troba en aquesta fase, les notes finals calculades a la fase prèvia seran introduïdes al llibre de qualificacions. El resultat serà que les notes del Taller passaran a aparèixer tant al llibre de qualificacions com en l’activitat. Els estudiants podran visualitzar les seves trameses, tant les trameses com les avaluacions seran publicades en aquesta fase.


Rectificar la qualificació final d'una tramesa

Una vegada s'ha calculat la qualificació resultant per a les trameses dels estudiants, el professorat té l'opció de revisar i rectificar-les, si ho considera.


Exemples d'ús de l'activitat Taller

Avaluació interna de grup a través del taller

Si mai has tingut la necessitat de què els diversos membres d'un grup de treball s'avaluen entre ells per la seva feina feta al grup de treball, l'activitat taller és l'eina que permet fer-ho.
Només cal que als paràmetres configurables de l'activitat triïs als "paràmetres de la tramesa" l'opció que més s'ajusti al lliurament que caldrà que facin els alumnes i el "Mode de grups" als paràmetres comuns de mòdul amb l'opció "grups separats". No oblidis seleccionar l'agrupament que conté els grups de treball.

Taller02.png

Per la tramesa els alumnes hauran de posar el seu nom al títol de la tramesa i al contingut els pots proposar que escriguin unes línies sobre com s'han sentit fent el treball en grup, o que tots els membres del grup pengin el treball creat.

Un cop els estudiants han fet la tramesa, has de fer l'assignació de l'avaluació (segona fase del taller "Fase de tramesa"). Cal triar l'assignació aleatòria i posar a l'apartat "nombre de revisors" un nombre superior als membres del grup que tingui més participants. D'aquesta manera, es farà l'assignació automàtica de tots els possibles revisors del mateix grup per cada participant. Si per exemple un grup és de dos membres, cadascun d'ells avaluarà al seu company, mentre que si hi ha un grup de tres, cada membre haurà d'avaluar als altres dos. No es farà autoavaluació.

Taller03.png




Home (1).png