Taller: diferència entre les revisions
De Campus Virtual URV - Ajuda
Línia 13: | Línia 13: | ||
Totes dues qualificacions es registren en el llibre de qualificacions, on podràs donar els pesos que correspongui.<br> | Totes dues qualificacions es registren en el llibre de qualificacions, on podràs donar els pesos que correspongui.<br> | ||
Totes aquestes accions es porten a terme a partir de les diverses '''fases del taller'''. De les 5 fases que contempla l'activitat taller, els alumnes només participen activament en dues: | Totes aquestes accions es porten a terme a partir de les diverses '''fases del taller'''. De les 5 fases que contempla l'activitat taller, els alumnes només participen activament en dues: fase de tramesa i fase d'avaluació. <br> | ||
[[Fitxer:Taller00.png]]<br> | [[Fitxer:Taller00.png]]<br> |
Revisió del 14:08, 31 oct 2023
Què és?
L'activitat taller permet proposar activitat de coavaluació als teus estudiants. La coavaluació consisteix a avaluar les activitats dels alumnes entre ells, entre iguals. Aquest tipus d'activitats fomenten l'esperit crític dels alumnes i la seva capacitat reflexiva. Per tant, es tracta d'una activitat que està pensada per fer-se de manera individual, 1x1, tot i que es poden considerar estratègies grupals per posar-la en pràctica.
Al taller, els estudiants poden trametre qualsevol contingut digital (fitxers), com ara documents de processador de textos o fulls de càlcul, i també poden escriure text directament en un camp utilitzant l'editor de text.
També pots decidir com es procedirà a fer l'avaluació per part dels alumnes: mitjançant una rúbrica, valorant criteris amb una puntuació màxima, amb comentaris, etc. Fins i tot podem incorporar una tramesa d'exemple per poder treballar amb els alumnes com hauran de fer l'avaluació de les trameses dels seus iguals, propiciant-los un espai per interioritzar els criteris i procediment a seguir.
Com a docent, també podràs definir quants revisors ha de tenir cada treball i si volem que aquests siguin anònims.
A través d'aquesta activitat, l'estudiant rep dues qualificacions: la primera és el resultat de la mitja de les qualificacions que rep la seva tramesa (activitat lliurada), i la segona és una qualificació per l'avaluació que ha fet de les trameses dels seus companys.
Totes dues qualificacions es registren en el llibre de qualificacions, on podràs donar els pesos que correspongui.
Totes aquestes accions es porten a terme a partir de les diverses fases del taller. De les 5 fases que contempla l'activitat taller, els alumnes només participen activament en dues: fase de tramesa i fase d'avaluació.
Recomanacions d'accessibilitat:
|
Afegir activitat taller
Vegeu el següent vídeo tutorial (sense àudio) sobre com crear una activitat taller. Si no el veieu correctament feu clic aquí.
Fase de configuració
Quan afegim l'activitat Taller, la primera fase que modifiquem és la de configuració. En aquesta fase el professorat pot canviar els paràmetres del taller, modificar l'estratègia de qualificació o retocar els formularis d'avaluació.
Els usuaris no poden fer trameses ni avaluar-les.
Estratègia de qualificació
L'estratègia de qualificació ens permet escollir el formulari d'avaluació que faran servir els estudiants per avaluar les trameses dels seus companys.
Nom | Descripció |
---|---|
Qualificació acumulativa | S'assigna una qualificació i uns comentaris al voltant d'aspectes concrets |
Comentaris | S'assignen uns comentaris al voltant d'aspectes concrets però no es pot assignar cap qualificació |
Nombre d'errors | S'assignen comentaris i una avaluació de tipus Si/No al voltant d'aspectes concrets |
Rúbrica | S'assigna un nivell d'avaluació al voltant d'aspectes concrets |
Fase de tramesa
Visualització del professor
Un cop s'ha creat el Taller, cal editar la Fase de Configuració i la Fase de Tramesa per fer accessible l'activitat als estudiants.
Vegeu el següent vídeo-tutorial (sense àudio), per una major resolució feu clic aquí.
A la fase de tramesa, els participants del Taller envien el seu treball. Les dates per control de l'accés poden configurar-se de manera que, encara que el taller es trobi en aquesta fase, l'enviament o tramesa estarà restringit només al marc o temps donat. La data (i l'hora) de l'inici de l'enviament, la data (i l'hora) en que finalitza, o ambdues, es poden especificar.
L'informe d'enviaments del taller li permet als professors veure qui ha realitzat la tramesa i qui no ho ha fet, i filtrar per enviament o per la darrera modificació:
Visualització de l'alumne
En la Fase de tramesa els estudiants poden trametre la seva feina durant el període de temps establert. En el següent vídeo es poden veure els passos que ha de seguir l'alumne:
Fase d'avaluació
Visualització del professor
El professor ha d'assignar les trameses dels alumnes abans de passar a la Fase d'avaluació:
Un cop acabada l'activitat el professor visualitzarà les qualificacions de la següent manera:
Visualització de l'alumne
Fase de qualificació de les avaluacions
Per calcular la nota del Taller, trobem en aquesta fase que els estudiants que hagin participat en el Taller podran corregir i revisar les trameses dels seus companys. Com a la fase de tramesa, l’accés pot ser restringit a partir d’una determinada data i hora o fins a una determinada data i hora, i en aquest període de temps aquesta característica es trobarà disponible.
Fase de tancament
Quan el taller es troba en aquesta fase, les notes finals calculades a la fase prèvia seran introduïdes al llibre de qualificacions. El resultat serà que les notes del Taller passaran a aparèixer tant al llibre de qualificacions com en l’activitat. Els estudiants podran visualitzar les seves trameses, tant les trameses com les avaluacions seran publicades en aquesta fase.
Rectificar la qualificació final d'una tramesa
Una vegada s'ha calculat la qualificació resultant per a les trameses dels estudiants, el professorat té l'opció de revisar i rectificar-les, si ho considera.
Exemples d'ús de l'activitat Taller
Avaluació interna de grup a través del taller
Si mai has tingut la necessitat de què els diversos membres d'un grup de treball s'avaluen entre ells per la seva feina feta al grup de treball, l'activitat taller és l'eina que permet fer-ho.
Només cal que als paràmetres configurables de l'activitat triïs als "paràmetres de la tramesa" l'opció que més s'ajusti al lliurament que caldrà que facin els alumnes i el "Mode de grups" als paràmetres comuns de mòdul amb l'opció "grups separats". No oblidis seleccionar l'agrupament que conté els grups de treball.
Per la tramesa els alumnes hauran de posar el seu nom al títol de la tramesa i al contingut els pots proposar que escriguin unes línies sobre com s'han sentit fent el treball en grup, o que tots els membres del grup pengin el treball creat.
Un cop els estudiants han fet la tramesa, has de fer l'assignació de l'avaluació (segona fase del taller "Fase de tramesa"). Cal triar l'assignació aleatòria i posar a l'apartat "nombre de revisors" un nombre superior als membres del grup que tingui més participants. D'aquesta manera, es farà l'assignació automàtica de tots els possibles revisors del mateix grup per cada participant. Si per exemple un grup és de dos membres, cadascun d'ells avaluarà al seu company, mentre que si hi ha un grup de tres, cada membre haurà d'avaluar als altres dos. No es farà autoavaluació.