Accions

Tasca

De Campus Virtual URV - Ajuda

Què és?

El mòdul d'activitat tasca et permet comunicar les instruccions de les diverses activitats proposades en el marc de l'assignatura, recollir-les i avaluar-les a través de retroaccions qualitatives i quantitatives per propiciar l'aprenentatge dels alumnes, tant en activitats individuals com grupals.

Els estudiants poden trametre qualsevol contingut digital, ja sigui en format fitxer -com ara documents de textos, fulls de càlcul, imatges o clips d'àudio i vídeo- o introduint directament la seva tramesa a través de l'editor que els ofereix el Campus Virtual amb el qual podran incorporar text, enllaços, imatges, vídeos i, fins i tot enregistraments de veu. La tasca també es pot utilitzar per recordar als estudiants les activitats que es fan, o estan planificades fer-se, de manera presencial, com ara debats, obres d'art, etc., i, per tant, que no requereixen la tramesa de cap mena de contingut digital.

En el moment d'avaluar la tasca, podràs deixar comentaris sobre els fitxers i trameses realitzades pels alumnes afegint comentaris i indicacions diverses (subratllat, destacar, etc.), pujar fitxers de retroacció si ho necessites o inclús fer-ho en format àudio o vídeo. Les tasques poden qualificar-se amb una puntuació numèrica, una escala predissenyada o creada per tu, o a través d'un mètode de qualificació avançada, com ara una rúbrica o una guia d’avaluació. Les qualificacions finals que atorguis a les trameses dels teus alumnes, es veuran reflectides automàticament al llibre de qualificacions de l'assignatura on podràs ponderar el seu pes en relació amb la resta d'activitats proposades.

Crear una tasca

Per crear una tasca, el primer que has de fer és activar el mode edició de l'aula virtual i situat al final de la secció on vulguis afegir la tasca per fer clic sobre l'enllaç "Afegeix una activitat o un recurs". Al selector d'activitats, tria l'activitat "tasca". Als paràmetres editables de la tasca hauràs d'afegir el nom, descripció, fitxers addicionals, disponibilitat i altres paràmetres relacionats amb el tipus de tramesa que demanarem i la qualificació.


Existeix una diferència notable entre la descripció i les instruccions de l'activitat que cal remarcar:

  • Descripció: Ha d'incorporar tota la informació que necessita l'estudiant per tal de fer l'activitat: 'objectiu, allò que esperes dels alumnes, com ha de ser el lliurament, si els estudiants han de consultar algun document en concret, com es farà l'avaluació, quan s'espera tenir feedback i on es podrà consultar, etc.
  • Instruccions de l'activitat: Només és visible en el moment en què l'estudiant fa l'acció de trametre la tasca (sigui tramesa de fitxer o text en línia). Per tant, si són indicacions relacionades a com s'ha d'elaborar l'activitat, es recomana afegir-ho al camp de descripció. En aquest camp seria interessant compartir, per passos, aspectes tals com la nomenclatura que volem que facin servir per penjar el fitxer, el tipus de fitxer que s'espera, així com el temps aproximat en què rebrà la retroacció de l'activitat.


Pel que fa a la disponibilitat de la tasca, cal que sàpigues que els paràmetres:

  • Permet trameses des de: si s'activa, els estudiants no podran trametre l'activitat fins arribada aquesta data. D'altra banda, tampoc podran consultar la descripció i instruccions d'aquesta. Paràmetre recomanable si la tasca forma part d'una activitat d'examen. Si vols habilitar aquesta opció, però vols que els alumnes puguin consultar la descripció tot i no haver arribat la data, pots fer clic sobre el checkbox "Mostra sempre la descripció" situat al final de l'apartat de "Disponibilitat".
  • Data de venciment: aquesta és la data en què la tasca venç. Passada aquesta data els alumnes encara poden lliurar la seva tramesa, però es marcarà com a efectuada fora de termini. La data apareix reflectida al calendari del Campus Virtual de manera automàtica, aspecte que facilitarà la planificació dels estudiants.
  • Data límit: aquesta data bloca l'enviament de la tramesa i la seva edició. Aquesta data no apareix reflectida al calendari.
  • Recorda'm de qualificar-ho: aquesta data s'utilitza com a recordatori pel docent per a realitzar la retroacció de les activitats. Aquesta data queda reflectida al calendari i apareix a la planificació del docent.
  • Límit de temps: si s'estableix un temps límit, els alumnes poden consultar la descripció de la tasca abans de començar-la. Un cop han fet clic sobre el botó Tasca 02.png comença el compte enrere per trametre la tasca.


En funció del tipus de lliurament (tramesa) que vols que facin (o no) els teus alumnes, podràs diferenciar entre:

  • Text en línia: els estudiants poden teclejar directament la seva resposta afegint imatges, enllaços, etc., en un camp de text.
  • Tramesa de fitxers: els estudiants poden adjuntar fitxers a la seva tramesa. Es pot limitar el nombre màxim així com el tipus de document que s'espera que l'estudiant trameti.


També pots habilitar totes dues opcions si vols que els alumnes et puguin lliurar un document i puguin afegir comentaris sobre aquest al text en línia, o no habilitar cap en el cas d'activitats que no requereixin cap lliurament a l'aula virtual, però es volen avaluar a través d'aquesta.

RECOMANACIONS D'ACCESSIBILITAT:

  • Assegura't que has descrit perfectament l'activitat a la descripció: l'objectiu, allò que esperes dels alumnes, com ha de ser el lliurament, si els estudiants han de consultar algun document en concret, etc.
  • Si els alumnes han de fer servir alguna plantilla, adjunta-la a la mateixa tasca.
  • Recorda afegir la data de lliurament, així apareixerà automàticament al calendari de l'assignatura.
  • Informa els alumnes de com rebran la retroacció de l'activitat a la descripció de la tasca.

Tasca per lliurar una activitat individual


captura

Tasca per lliurar una activitat grupal


captura

Tasca per lliurar una activitat amb límit de temps


captura

Qualificar una tasca

Qualificació completa

Qualificació avançada de la tasca: La rúbrica i la qualificació guiada

Qualificació ràpida

Alguns paràmetres de la tasca

Permetre la tramesa d'esborranys

Permetre diversos intents

Habilitar el flux d'avaluació per avaluar durant diversos dies / Publicar les notes dels estudiants un cop estan totes les trameses avaluades: el flux d'avaluació

Concedir una pròrroga a un estudiant o grup

Com veu l'estudiant una tasca?

L'aparença de les tasques dintre de l'aula virtual des de la vista d'estudiant és la mateixa que tenen els docents. En prémer sobre la tasca, els estudiants visualitzen la descripció i l'estat de la tramesa. Així doncs, l'única diferència en aquesta plana entre la visió del docent i la de l'estudiant és que els estudiants no tenen opcions per editar els paràmetres, i únicament poden afegir la tramesa. Depenent de la configuració de la tasca, podem diferenciar les trameses de fitxer, les trameses de text en línia, o la combinació de totes dues.

captura

Com veu l'estudiant la retroacció de l'activitat?

Preguntes d'ús freqüent

Els estudiants diuen que no poden lliurar una tasca en grup o ja els apareix una tramesa que no és seva. Com pot ser?

Els estudiants poden eliminar les seves trameses?

Vull qualificar una tasca, però m’apareix el missatge “Aquesta qualificació està bloquejada o rectificada al llibre de qualificacions”, què puc fer?