Accions

Assistència: diferència entre les revisions

De Campus Virtual URV - Ajuda

Cap resum de modificació
Línia 128: Línia 128:
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
<center>[[File:home (1).png|100px||link=Pàgina_principal]]
</center>
<br>
<br>

Revisió del 11:27, 19 abr 2023

Què és?

L’assistència és una eina que permet fer el seguiment dels estudiants en una o més sessions presencials. La seva incorporació a l’espai de l’assignatura pot resultar útil per a registrar l’assistència dels participants en les classes presencials o en esdeveniments puntuals.
Aquesta activitat genera registre al llibre de qualificacions i, per tant, si s’escau, pot tenir un pes determinat a l'avaluació dels alumnes.

Com funciona l’assistència al Campus Virtual?

Per inserir l'activitat "Assistència" al teu espai d'assignatura, cal que, amb l'edició activada, afegeixis una activitat o recurs i seleccionis l'opció "Assistència".

Fitxer:Assistencia 1.png

Un cop creada l'activitat, has d'inserir les sessions de les quals vulguis registrar l'assistència. Per fer-ho, situat a la pestanya "Afegeix una sessió". En aquesta plana trobaràs diverses opcions per inserir les sessions així com opcions perquè els estudiants puguin o no marcar de manera autònoma i personal la seva assistència.

Fitxer:Assistencia 2.png

Et mostrem cadascun dels apartats:
1.- El primer "Afegeix una sessió" et permet la possibilitat d'inserir una sessió indicant dia i hora (inici i final) i una descripció d'aquesta. També tens l'opció de limitar aquesta sessió a un grup determinat, molt útil si vols indicar les sessions de diversos grups de seminari o laboratori, matí i tarda, etc. Fitxer:Assistencia 3.png

2.- A continuació tens l'opció "Afegeix múltiples sessions" per programar sessions periòdiques basant-se en la sessió introduïda a la secció anterior, per exemple tots els dimecres fins a una data concreta. Fitxer:Assistencia 4.png

3.- Tans també opcions per permetre que els alumnes registrin l'assistència de manera autònoma. Entre les opcions, tens la possibilitat d'establir una clau perquè només aquells que la tinguin puguin marcar la seva assistència, i també es pot activar un codi QR associat a aquesta clau, de tal manera que aquells estudiants que estiguin presencialment a l'aula, per exemple, puguin enregistrar la seva assistència a la sessió escanejant aquest codi amb els seus dispositius mòbils. Fitxer:Assistencia 5.png

Un cop introduïdes les sessions, es visualitzen així: Fitxer:Assistencia 6.png

Si és necessari pots afegir noves sessions (Afegeix una sessió), eliminar-les o editar la seva durada des d'aquesta plana.
També pots canviar els estats des d'"Estat configurat", ocultar-los, eliminar-los o canviar-ne el nom, l’acrònim i la puntuació.
Fitxer:Assistencia 7.png

Com es fa el registre de l’assistència?

Un cop creades les sessions podràs registrar l’assistència a través de la icona de color verd que trobaràs a la pestanya Sessions. Per a cada sessió t'apareixerà el llistat d’estudiants i la possibilitat d’indicar si ha assistit o no en la data indicada. Un cop l’assistència ha estat registrada apareix una icona de fletxa i un enllaç a la data per poder-hi fer modificacions.



Com pot l’estudiant registrar la seva assistència?

També tens opcions per permetre que els alumnes registrin l'assistència de manera autònoma. Entre les opcions, tens la possibilitat d'establir una clau perquè només aquells que la tinguin puguin marcar la seva assistència, i també es pot activar un codi QR associat a aquesta clau, de tal manera que aquells estudiants que estiguin presencialment a l'aula, per exemple, puguin enregistrar la seva assistència a la sessió escanejant aquest codi amb els seus dispositius mòbils.

Fitxer:Assistencia 5.png

L’estudiant pot registrar la seva assistència si l'activitat ha estat configurada així marcant l’opció de “Permet als estudiants registrar l'assistència”. En aquest cas tant l’estudiant com el professor poden registrar l’assistència.



I si habilito l'ús de contrasenya? Com poden saber els estudiants quina és la contrasenya aleatòria?

Si afegeixes una contrasenya a l'apartat "Contrasenya estudiant", caldrà que els estudiants introdueixin aquesta contrasenya en el moment de registrar la seva assistència. Això et pot ser útil per enregistrar l'assistència dels alumnes a les sessions presencials.
També tens la possibilitat de generar una contrasenya aleatòria i, fins i tot, fer que aquesta es presenti en format de codi QR (es pot escanejar des de dispositius mòbils amb càmera).

Si fas servir aquestes opcions, cal que tu com a docent mostris la clau o el codi QR perquè els estudiants puguin registrar la seva assistència. Recorda que els estudiants només poden registrar la seva assistència durant la sessió, és a dir, si la sessió és dimecres 23 de setembre de 10 a 12h, cal que comparteixis amb ells la clau/clau aleatòria/codi QR en aquest període.

Et mostrem com fer-ho al següent vídeo:



NOTA: Des de l'aplicació mòbil del Campus Virtual, els estudiants poden escanejar el codi QR des del menú del seu perfil. D'aquesta manera accedeixen directament al Campus Virtual via web a l'activitat d'assistència i poden registrar el seu estat.
Fitxer:Assistencia 10.png

Com veu el registre d’assistència l’estudiant?

Accedint a l’activitat l'estudiant pot veure i consultar el registre de l’assistència.

Fitxer:Assistencia 9.png

Com es poden generar i exportar els informes d’assistència?

Els informes d’assistència es poden generar des de la pestanya "Informes" de la mateixa activitat i exportar-los en forma de llistat a través de la pestanya "Exporta".
Des de la pestanya "informes" també pots enviar un missatge per missatgeria als estudiants que seleccionis, eina que et pot ajudar a fer el seguiment dels estudiants.
Fitxer:Assistencia 8.png

Exemples d'utilització de l'activitat assistència

A continuació et deixem alguns exemples d'utilització de l'activitat assistència.

L'activitat assistència en una classe híbrida, amb estudiants presencials i a distància simultàniament

Per tal d'exemplificar l'ús que podries fer de l'activitat assistència per registrar l'assistència dels estudiants que acudeixin presencialment a l'aula i aquells que la segueixin en remot, hem elaborat aquest apartat per explicar els passos a seguir, des de la configuració de l'activitat fins al registre autònom i personal per part de l'estudiant de la seva assistència.

PASSOS:
1.- El docent configura l'activitat assistència i introdueix les sessions marcant l'opció de “Permet als estudiants registrar l'assistència” en cadascuna d'aquestes. L'activitat assistència només s'ha d'inserir un cop, després només cal afegir tantes sessions com es vulguin.

2.- El docent ha de decidir si vol fer servir una contrasenya fixa o una d'aleatòria i es recomana incorporar el codi QR (conté la contrasenya) per aquells que vulguin escanejar-lo amb els seus dispositius mòbils.

3.- Un cop a classe, el dia de la sessió, el professor decidirà en quin moment es fa el registre de la sessió compartint amb els estudiants la contrasenya i el codi QR projectant-lo en pantalla, d'aquesta manera els que estan en remot també ho podran veure.
Recorda que els estudiants només poden registrar la seva assistència durant la sessió, és a dir, si la sessió és dimecres 23 de setembre de 10 a 12h, cal que els comparteixis la contrasenya en aquest període.

4.- Després d'un temps prudencial, el docent tancarà la pantalla i podrà revisar les assistències registrades per fer les modificacions pertinents o acabar de justificar les absències si s'escau.

Et mostrem com fer-ho al següent vídeo:




Home (1).png