Paràmetres: diferència entre les revisions
De Campus Virtual URV - Ajuda
Línia 27: | Línia 27: | ||
='''Format del curs'''= | ='''Format del curs'''= | ||
A l'apartat de "'''format | A l'apartat de "'''format de curs'''" trobaràs les següents opcions:<br> | ||
[[Fitxer:Parametres03.png]] | [[Fitxer:Parametres03.png]] | ||
<br> | <br> |
Revisió del 12:40, 18 des 2024
Què és?
Els paràmetres del curs permeten al professorat canviar certs aspectes relacionats amb el format, disponibilitat i aparença de les aules virtuals.
Per editar aquests paràmetres només cal accedir a l'enllaç "Paràmetres" del menú horitzontal d'opcions de l'aula virtual (situat sota el nom de l'aula virtual).
Un cop dins de l'apartat de "Paràmetres", trobem diverses opcions organitzades en "General", "Descripció", "Format del curs", "Aparença", "Àrea de fitxers", "Seguiment de compleció", "Grups" i "Etiquetes". T'animem a explorar les diverses opcions que et destaquem en aquesta pàgina.
Visibilitat del curs
Aquest paràmetre et permet deixar l'aula disponible als alumnes perquè puguin accedir o si la vols mantenir oculta. Inicialment, les aules virtuals no està disponible per als estudiants, són els professors qui, tan bon punt disposen dels continguts que consideren oportuns dins l'espai, poden fer-lo disponible perquè els estudiants hi puguin accedir.
Per deixar l'aula visible pels alumnes podeu seguir els passos que es mostren al següent vídeo:
Afegir una imatge identificativa de l'aula
A l'apartat "Descripció" pots afegir una imatge identificativa per la teva aula virtual a "Imatge de l'aula". Aquesta serà visible per tu i els teus alumnes des del llistat d'aules de "Les meves aules" amb el filtre llista i resum.
Format del curs
A l'apartat de "format de curs" trobaràs les següents opcions:
Per defecte, quan ocultes un tema a l’aula virtual, aquest es mostra en format reduït, i per això tot i que no es vegi el seu contingut sí que es veu el seu títol. Per evitar-ho, pots editar la segona opció per fer que els temes ocults siguin completament invisibles.
Al següent vídeo et mostrem com es visualitza d'una manera i l'altra:
Aparença
A l'apartat "Aparença" podràs imposar l'idioma de l'aula, ocultar el llibre de qualificacions o mostrar les dates de les activitats a l'aula virtual, entre d'altres.
El fet d'imposar l'idioma afectarà tant a docents com a estudiants. Aquest canvi no tradueix el contingut dels recursos o activitats de l'aula, simplement mostra la interfície amb el idioma triat de manera forçada.
Per altra banda, el llibre de qualificacions està disponible pels alumnes PER DEFECTE. Si necessites més informació respecte d'aquest paràmetre pots consultar l'apartat "Ocultar o mostrar l'enllaç a les qualificacions als estudiants".
El fet de mostrar o no les dates de les diverses activitats a l'aula farà que la plana principal de l'aula virtual tingui molta informació, és per això que, d'entrada, està deshabilitat.
Seguiment de compleció
Aquests paràmetres estan relacionats amb el '''seguiment de la compleció''', opció que es pot activar als recursos i activitats de l'aula virtual. Aquest paràmetre permet configurar els criteris que s'han de complir perquè una activitat o un recurs es consideri fet o completat.
A partir de la versió de Moodle 3.11, podem decidir si volem o no mostrar aquestes condicions a l’estudiant a la pàgina principal de l’aula virtual i dintre de cada activitat.
Els indicadors de les condicions que cal complir per considerar un recurs o activitat com a completada, es poden mostrar/ocultar des de la configuració dels paràmetres de l’aula.
Si NO les mostrem, els estudiants només veuran la icona per marcar la compleció manual a la pàgina principal de l’aula virtual.
Si volen veure els detalls/condicions de compleció de l’activitat o recurs han d’accedir a aquest per fer-ho.
Grups
Els paràmetres relacionats amb els grups et permeten filtrar les qualificacions, fòrums i altres activitats segons l'agrupament triat per facilitar-te la tasca docent.
A la pàgina Grups i agrupaments trobaràs documentat un exemple d'ús que et pot ser útil.