Tasca: diferència entre les revisions
De Campus Virtual URV - Ajuda
Línia 150: | Línia 150: | ||
* Et situïs dintre de la tasca i facis clic sobre "Visualitza totes les trameses". | * Et situïs dintre de la tasca i facis clic sobre "Visualitza totes les trameses". | ||
* Un cop tens llistades les trameses de tots els estudiants pots editar un a un els alumnes als quals vols donar la pròrroga o afegir una pròrroga de manera massiva seleccionant tots els alumnes a qui els vols donar aquesta o als diversos membres d'un grup. | * Un cop tens llistades les trameses de tots els estudiants pots editar un a un els alumnes als quals vols donar la pròrroga o afegir una pròrroga de manera massiva seleccionant tots els alumnes a qui els vols donar aquesta o als diversos membres d'un grup. | ||
** '''Pròrroga individual:''' busca l'estudiant en concret i a la columna "edita" fes clic a l'enllaç "Edita" per veure les opcions del desplegable. Clica sobre l'opció "concedeix una pròrroga" i afegeix la nova data de lliurament. | ** '''Pròrroga individual:''' busca l'estudiant en concret i a la columna "edita" fes clic a l'enllaç "Edita" per veure les opcions del desplegable. Clica sobre l'opció "concedeix una pròrroga" i afegeix la nova data de lliurament. <br> | ||
[[Fitxer:Tasca 07.png]] | [[Fitxer:Tasca 07.png]] | ||
** '''Pròrroga a més d'un estudiant o un grup:''' selecciona els estudiants amb el ''checkbox'' de la primera columna i desplaçat al final de la pàgina. Al desplegable de "amb la selecció..." tria l'opció "concedeix una pròrroga" i clica "Endavant". Ara afegeix la nova data de lliurament. | ** '''Pròrroga a més d'un estudiant o un grup:''' selecciona els estudiants amb el ''checkbox'' de la primera columna i desplaçat al final de la pàgina. Al desplegable de "amb la selecció..." tria l'opció "concedeix una pròrroga" i clica "Endavant". Ara afegeix la nova data de lliurament. | ||
[[Fitxer:Tasca 08.png]] | [[Fitxer:Tasca 08.png]]<br> | ||
<br> | <br> |
Revisió del 14:33, 12 juny 2023
Què és?
El mòdul d'activitat tasca et permet comunicar les instruccions de les diverses activitats proposades en el marc de l'assignatura, recollir-les i avaluar-les a través de retroaccions qualitatives i quantitatives per propiciar l'aprenentatge dels alumnes, tant en activitats individuals com grupals.
Els estudiants poden trametre qualsevol contingut digital, ja sigui en format fitxer -com ara documents de textos, fulls de càlcul, imatges o clips d'àudio i vídeo- o introduint directament la seva tramesa a través de l'editor que els ofereix el Campus Virtual amb el qual podran incorporar text, enllaços, imatges, vídeos i, fins i tot enregistraments de veu. La tasca també es pot utilitzar per recordar als estudiants les activitats que es fan, o estan planificades fer-se, de manera presencial, com ara debats, obres d'art, etc., i, per tant, que no requereixen la tramesa de cap mena de contingut digital.
En el moment d'avaluar la tasca, podràs deixar comentaris sobre els fitxers i trameses realitzades pels alumnes afegint comentaris i indicacions diverses (subratllat, destacar, etc.), pujar fitxers de retroacció si ho necessites o inclús fer-ho en format àudio o vídeo.
Les tasques poden qualificar-se amb una puntuació numèrica, una escala predissenyada o creada per tu, o a través d'un mètode de qualificació avançada, com ara una rúbrica o una guia d’avaluació. Les qualificacions finals que atorguis a les trameses dels teus alumnes, es veuran reflectides automàticament al llibre de qualificacions de l'assignatura on podràs ponderar el seu pes en relació amb la resta d'activitats proposades.
Crear una tasca
Per crear una tasca, el primer que has de fer és activar el mode edició de l'aula virtual i situat al final de la secció on vulguis afegir la tasca per fer clic sobre l'enllaç "Afegeix una activitat o un recurs". Al selector d'activitats, tria l'activitat "tasca". Als paràmetres editables de la tasca hauràs d'afegir el nom, descripció, fitxers addicionals, disponibilitat i altres paràmetres relacionats amb el tipus de tramesa que demanarem i la qualificació.
Existeix una diferència notable entre la descripció i les instruccions de l'activitat que cal remarcar:
- Descripció: Ha d'incorporar tota la informació que necessita l'estudiant per tal de fer l'activitat: 'objectiu, allò que esperes dels alumnes, com ha de ser el lliurament, si els estudiants han de consultar algun document en concret, com es farà l'avaluació, quan s'espera tenir feedback i on es podrà consultar, etc.
- Instruccions de l'activitat: Només és visible en el moment en què l'estudiant fa l'acció de trametre la tasca (sigui tramesa de fitxer o text en línia). Per tant, si són indicacions relacionades a com s'ha d'elaborar l'activitat, es recomana afegir-ho al camp de descripció. En aquest camp seria interessant compartir, per passos, aspectes tals com la nomenclatura que volem que facin servir per penjar el fitxer, el tipus de fitxer que s'espera, així com el temps aproximat en què rebrà la retroacció de l'activitat.
Pel que fa a la disponibilitat de la tasca, cal que sàpigues que els paràmetres:
- Permet trameses des de: si s'activa, els estudiants no podran trametre l'activitat fins arribada aquesta data. D'altra banda, tampoc podran consultar la descripció i instruccions d'aquesta. Paràmetre recomanable si la tasca forma part d'una activitat d'examen. Si vols habilitar aquesta opció, però vols que els alumnes puguin consultar la descripció tot i no haver arribat la data, pots fer clic sobre el checkbox "Mostra sempre la descripció" situat al final de l'apartat de "Disponibilitat".
- Data de venciment: aquesta és la data en què la tasca venç. Passada aquesta data els alumnes encara poden lliurar la seva tramesa, però es marcarà com a efectuada fora de termini. La data apareix reflectida al calendari del Campus Virtual de manera automàtica, aspecte que facilitarà la planificació dels estudiants.
- Data límit: aquesta data bloca l'enviament de la tramesa i la seva edició. Aquesta data no apareix reflectida al calendari.
- Recorda'm de qualificar-ho: aquesta data s'utilitza com a recordatori pel docent per a realitzar la retroacció de les activitats. Aquesta data queda reflectida al calendari i apareix a la planificació del docent.
- Límit de temps: si s'estableix un temps límit, els alumnes poden consultar la descripció de la tasca abans de començar-la. Un cop han fet clic sobre el botó comença el compte enrere per trametre la tasca.
En funció del tipus de lliurament (tramesa) que vols que facin (o no) els teus alumnes, podràs diferenciar entre:
- Text en línia: els estudiants poden teclejar directament la seva resposta afegint imatges, enllaços, etc., en un camp de text.
- Tramesa de fitxers: els estudiants poden adjuntar fitxers a la seva tramesa. Es pot limitar el nombre màxim així com el tipus de document que s'espera que l'estudiant trameti.
També pots habilitar totes dues opcions si vols que els alumnes et puguin lliurar un document i puguin afegir comentaris sobre aquest al text en línia, o no habilitar cap en el cas d'activitats que no requereixin cap lliurament a l'aula virtual, però es volen avaluar a través d'aquesta.
RECOMANACIONS D'ACCESSIBILITAT:
|
Tasca per lliurar una activitat individual
captura
Tasca per lliurar una activitat grupal
IMPORTANT:
|
Per crear una tasca on els estudiants hagin de fer l’entrega per grups primer cal crear els grups de treball dins un agrupament a l'aula virtual.
Un cop tenim els grups a un agrupament, només cal que als paràmetres de la tasca, a l’apartat “Paràmetres de la tramesa en grup”, indiquis “si” “els estudiants trameten en grups” i a quin agrupament pertanyen els grups de treball que has creat per l’activitat.
Per tal d'avisar als docents de les possibles repercussions que pot tenir el fet d'habilitar o no aquest paràmetre, dintre de la tasca apareix un missatge informatiu que indica que aquells estudiants que no formen part de cap grup passaran a formar un "Grup per defecte". D'aquesta manera, si un estudiant d'aquest "grup per defecte" fa una tramesa, aquesta replicarà a la resta de membres d'aquest grup.
captura
Tasca per lliurar una activitat amb límit de temps
Pots habilitar un temps límit en què els alumnes han de lliurar una tramesa, sigui en format text en línia o una tramesa de fitxers. El seu funcionament facilita que en el moment en què l'estudiant accedeix a la tasca pugui consultar tranquil·lament la descripció d'aquesta i en el moment que estigui preparat iniciï la tasca fen clic sobre el botó "comença la tasca".
A partir d'aquest moment, l'alumne disposa d'un rellotge amb el compte enrere del temps que li queda disponible al panell lateral dret de la finestra com si fos un bloc, el qual podrà ocultar. L'edició de la tasca estarà disponible durant tot el temps límit que s'hagi establert.
Un cop s'esgota el temps límit establert encara es poden fer modificacions, però, tal com es menciona al missatge que els apareix als alumnes, queden registrades al lliurament de la tasca, per la qual cosa els docents tindran tota la informació disponible.
Per configurar el temps límit només cal que editis els paràmetres de la tasca, i a l'apartat "Disponibilitat" trobaràs l'ítem "Límit de temps".
Al següent vídeo et mostrem com configurar la tasca i com ho veu l'estudiant:
captura
Qualificar una tasca
Qualificació completa
Qualificació avançada de la tasca: La rúbrica i la qualificació guiada
Qualificació d'una tasca en grup
Per qualificar una tasca realitzada per grups, només caldrà que qualifiquis un dels estudiants de cada grup i, automàticament, la resta de participants del grup rebran la qualificació amb els corresponents comentaris de retroacció.
També tens l'opció de posar una qualificació diferent a cada membre d'un grup, funcionalitat molt útil si són els mateixos estudiants els que valoren la participació/implicació dels membres del grup a la realització del treball i hi ha algú que s'ha despenjat.
En aquest vídeo et mostrem el pas a pas:
captura
Qualificació ràpida
Alguns paràmetres de la tasca
Permetre la tramesa d'esborranys
De vegades et pot interessar que els estudiants puguin editar la seva tramesa tantes vegades com vulguin a l’aula virtual fins que ells decideixin quan està llesta per ser avaluada. Per permetre aquesta tramesa d’esborranys, cal requerir als estudiants que facin clic al botó d’enviament que hauràs de configurar en el moment d’edició dels paràmetres de la tasca.
El paràmetre que cal que editis per tal que els alumnes puguin fer esborranys és el següent:
Al següent vídeo et mostrem com configurar-ho i com es visualitza com a docent i com a estudiant:
captura
Permetre diversos intents
Una opció molt útil que et proporciona la tasca és la de permetre diversos intents d’una tramesa. Això et pot servir si vols que els estudiants tinguin més d’una oportunitat per entregar una tasca un cop qualificada, incorporant les correccions o millores fetes a través de la retroacció que li has facilitat a la qualificació.
A la següent captura et mostrem com fer-ho:
captura
Publicar les notes dels estudiants un cop estan totes les trameses avaluades: el flux d'avaluació
El flux d'avaluació permet als docents qualificar els estudiants a poc a poc i en múltiples passades, i publicar les notes un cop estan totes les trameses avaluades.
Aquesta opció et pot alliberar dels comuns dubtes dels estudiants quan has començat a avaluar a alguns dels seus companys, però d’altres encara no tenen qualificació.
Al següent vídeo et mostrem com configurar-ho i com publicar les notes als estudiants un cop qualificada l'activitat:
captura
Concedir una pròrroga a un estudiant o grup d'estudiants
A l'activitat tasca pots concedir una pròrroga als estudiants per al lliurament del seu treball. Això permet que els estudiants seleccionats tinguin una nova data de lliurament. Ho pots fer tant en activitats de caràcter individual com en activitat grupals.
Per fer-ho cal que:
- Et situïs dintre de la tasca i facis clic sobre "Visualitza totes les trameses".
- Un cop tens llistades les trameses de tots els estudiants pots editar un a un els alumnes als quals vols donar la pròrroga o afegir una pròrroga de manera massiva seleccionant tots els alumnes a qui els vols donar aquesta o als diversos membres d'un grup.
- Pròrroga individual: busca l'estudiant en concret i a la columna "edita" fes clic a l'enllaç "Edita" per veure les opcions del desplegable. Clica sobre l'opció "concedeix una pròrroga" i afegeix la nova data de lliurament.
- Pròrroga individual: busca l'estudiant en concret i a la columna "edita" fes clic a l'enllaç "Edita" per veure les opcions del desplegable. Clica sobre l'opció "concedeix una pròrroga" i afegeix la nova data de lliurament.
- Pròrroga a més d'un estudiant o un grup: selecciona els estudiants amb el checkbox de la primera columna i desplaçat al final de la pàgina. Al desplegable de "amb la selecció..." tria l'opció "concedeix una pròrroga" i clica "Endavant". Ara afegeix la nova data de lliurament.
Com veu l'estudiant una tasca?
L'aparença de les tasques dintre de l'aula virtual des de la vista d'estudiant és la mateixa que tenen els docents. En prémer sobre la tasca, els estudiants visualitzen la descripció i l'estat de la tramesa. Així doncs, l'única diferència en aquesta plana entre la visió del docent i la de l'estudiant és que els estudiants no tenen opcions per editar els paràmetres, i únicament poden afegir la tramesa. Depenent de la configuració de la tasca, podem diferenciar les trameses de fitxer, les trameses de text en línia, o la combinació de totes dues.
captura
Com veu l'estudiant la retroacció de l'activitat?
Preguntes d'ús freqüent
Els estudiants diuen que no poden lliurar una tasca en grup o ja els apareix una tramesa que no és seva. Com pot ser?
Els estudiants poden eliminar les seves trameses?
Vull qualificar una tasca, però m’apareix el missatge “Aquesta qualificació està bloquejada o rectificada al llibre de qualificacions”, què puc fer?
Puc revertir l'estat d'una tasca tramesa a esborrany?
De vegades pot passar que els estudiants facin la tramesa i hagin oblidat alguna cosa, hi hagi hagut algun problema amb un arxiu, etc. El/la docent de l'assignatura NO pot revertir una tasca tramesa al seu estat d'esborrany.
Si necessiteu fer-ho, podeu contactar amb el SREd a través del SAU:
https://sau.urv.cat/servicedesk/customer/portal/1/create/15 (S'obre en una pàgina nova)