Accions

Restriccions d'accés: diferència entre les revisions

De Campus Virtual URV - Ajuda

Cap resum de modificació
 
(10 revisions intermèdies per 3 usuaris que no es mostren)
Línia 13: Línia 13:
<br>
<br>


[[Fitxer:Restriccions03.png]]
[[Fitxer:Restriccions 2025.png]]


<br>
<br>
Les restriccions poden estar basades en la compleció d'una activitat, la qualificació d'una activitat prèvia, o també pots restringir l'accés a una activitat per raó de grup si tens els estudiants del curs dividits en diferents grups, per exemple. Tanmateix, el botó "conjunt de restriccions" serveix per realitzar una restricció més complexa acumulant diversos tipus de restriccions al mateix temps.  
Les restriccions poden estar basades en la compleció d'una activitat, la qualificació d'una activitat prèvia, o també pots restringir l'accés a una activitat per raó de grup si tens els estudiants del curs dividits en diferents grups, per exemple. Tanmateix, el botó "conjunt de restriccions" serveix per realitzar una restricció més complexa acumulant diversos tipus de restriccions al mateix temps.  
<br>
<br>
='''Tipus de restriccions d'accés'''=  
='''Tipus de restriccions d'accés'''=  
==Compleció de l'activitat==
==Compleció de l'activitat==
Línia 60: Línia 61:
|id=https://youtu.be/Rmw2wb2JVoQ
|id=https://youtu.be/Rmw2wb2JVoQ
}}
}}
<br>
==Per adreça o subxarxa IP==
Podem indicar una IP concreta, diverses IPs separades per coma (sense espais) o una subxarxa de manera que només els ordinadors dels estudiants que tinguin la IP concreta o qualsevol IP de la subxarxa podran accedir a l'activitat o al recurs.
Aquesta restricció pot ser útil si per exemple coneixem la subxarxa d'IPs d'una aula d'ordinadors i volem que només des dels ordinadors d'aquesta aula es pugui accedir a una activitat o un recurs.
'''Una IP:''' 10.20.200.1
'''Més d'una IP:''' 10.20.200.1,10.20.200.2,10.20.200.3
'''Una subxarxa:''' 10.20.200.0/24
En aquest cas s'admeten totes les IPs que tinguin el prefix "10.20.200." per exemple:
[[Fitxer:Restriccio subnet.png]]
Aquest tipus de restricció és un plugin de tercers, vegeu més informació [https://moodle.org/plugins/availability_ipaddress a la pàgina oficial del plugin]
<br>
<br>


Línia 106: Línia 125:
<br><br>
<br><br>


==Restringir a una secció del curs o a un tema==
==Restringir l'accés una secció del curs o a un tema==


És possible, a més d'una activitat, restringir l'accés a tota una secció o tema de l'espai assignatura. Aquesta configuració es pot dur a terme editant la secció o el tema i seleccionant les restriccions corresponents a continuació, com si es tractés d'una activitat o recurs.
És possible, a més d'una activitat, restringir l'accés a tota una secció o tema de l'espai assignatura. Aquesta configuració es pot dur a terme editant la secció o el tema i seleccionant les restriccions corresponents a continuació, com si es tractés d'una activitat o recurs.
Línia 130: Línia 149:
No cal que eliminis la restricció de compleció de l’activitat que ja tens, sinó que has d’afegir una restricció més. En aquest cas, de tipus “Grup”, per tal de permetre només als alumnes que pertanyen al grup que especifiquis, l’accés a aquesta activitat. <br>
No cal que eliminis la restricció de compleció de l’activitat que ja tens, sinó que has d’afegir una restricció més. En aquest cas, de tipus “Grup”, per tal de permetre només als alumnes que pertanyen al grup que especifiquis, l’accés a aquesta activitat. <br>


Així doncs, per poder accedir a l’activitat, caldrà que l’estudiant compleixi una de les dues condicions: o que hagi aprovat el qüestionari (el qual té suspès i per tant, no compleix) o que pertanyi a un grup determinat que hagis creat per aquest fi. (Consulta Com crear un grup?) <br>
Així doncs, per poder accedir a l’activitat, caldrà que l’estudiant compleixi una de les dues condicions: o que hagi aprovat el qüestionari (el qual té suspès i per tant, no compleix) o que pertanyi a un grup determinat que hagis creat per aquest fi. (Consulta [https://docs.campusvirtual.urv.cat/wiki/Grups_i_agrupaments#Com_crear_un_grup? Com crear un grup?]) <br>


[[Fitxer:Screenshot 293.png]]  
[[Fitxer:Screenshot 293.png]]  

Revisió de 12:25, 10 oct 2025

Què és?

Les restriccions d'accés habiliten al professor a restringir la disponibilitat d'una activitat o de la secció d'un curs d'acord amb unes condicions determinades. Aquestes condicions poden ser, per exemple, la data, la qualificació obtinguda en una activitat prèvia, el grup al qual pertany l'alumne o la compleció de l'activitat. Fins i tot es pot fer una combinació entre aquestes condicions.

Restriccions01.png

Com activar les restriccions d'accés?

Les restriccions d'accés es poden habilitar a qualsevol recurs o activitat del Campus Virtual, fins i tot a una secció sencera. Per habilitar una restricció cal accedir a l'edició dels paràmetres d'aquella activitat o recurs. Entre els diversos elements configurables trobaràs l'apartat "Restriccions d'accés". A partir del botó "afegeix una restricció" podràs seleccionar entre diverses opcions com vols condicionar la restricció.

Restriccions02.png

Restriccions 2025.png


Les restriccions poden estar basades en la compleció d'una activitat, la qualificació d'una activitat prèvia, o també pots restringir l'accés a una activitat per raó de grup si tens els estudiants del curs dividits en diferents grups, per exemple. Tanmateix, el botó "conjunt de restriccions" serveix per realitzar una restricció més complexa acumulant diversos tipus de restriccions al mateix temps.

Tipus de restriccions d'accés

Compleció de l'activitat

Mireu la pàgina "Seguiment de la compleció" per saber més sobre aquesta opció, ja que està relacionada amb el fet que hàgiu configurat aquest paràmetre a alguna activitat o recurs de la teva aula virtual.

Data

L'accés a l'activitat pot ser restringit a una data i una hora determinada.
Restriccions04.png

A la imatge es mostra la combinació de dues condicions de data que indiquen que els estudiants només podran accedir de les 8.00 h fins a les 10.00 h d'un dia concret. Abans i després d'aquesta data i hora concretes no es podrà accedir a aquest recurs o activitat.
Restriccions05.png

Qualificació

Es pot especificar com a condició d'accés a l'activitat haver obtingut una determinada qualificació prèvia. Aquesta qualificació pot ser:

  • La qualificació total del curs
  • La qualificació total d'una categoria del llibre de qualificacions
  • Una qualificació indicada d'una activitat en concret.


Es pot introduir un mínim percentatge de qualificació (seria el valor més baix), un màxim percentatge de qualificació (menys que el percentatge total), fer una combinació dels dos percentatges anteriors o cap. Totes les condicions hauran d'estar en l'ordre que volem que apareguin en l'activitat.


Aspectes a tenir en compte:

  • El rang de nombres de la qualificació pot ser fraccionat (fins a cinc decimals) si és necessari.
  • Vigileu amb el percentatge màxim de qualificació: Si el valor màxim és 7, un estudiant que hagi tret un 7 exacte no podrà visualitzar l'activitat. Llavors s'haurà d'indicar un valor de 7.01 si realment volem que la qualificació de 7 quedi inclosa.
  • Si crees diferents activitats perquè apareguin d'acord amb rangs de qualificació, utilitzeu el mateix número per al percentatge màxim d'una activitat, i per al mínim de la següent. Per exemple, si creem una activitat amb un màxim de 7 i una altra amb un mínim de 7, la primera activitat apareixerà visible als estudiants que aconsegueixi entre 0 i 6.99999, i la segona activitat apareixerà visible per a tots els estudiants que tingui una qualificació de 7.00000 fins a 10. Aquesta eina garanteix que tots els estudiants amb una determinada qualificació puguin visualitzar una activitat o un altre.
  • Si el que vols és utilitzar com condició d'accés a l'activitat per als estudiants qualificacions buides caldrà que afegeixis com a restricció la qualificació i seleccionis l'activitat que vols utilitzar com a restricció. No has d'inserir cap valor a cap dels paràmetres que representen un mínim o un màxim del percentatge de la qualificació. Aquest tipus de restricció només requerirà que els estudiants tinguin una qualificació amb independència de quina sigui aquesta.


Grups i agrupaments

Si a l'espai assignatura treballes amb grups o agrupaments podràs restringir també atenent a aquest criteri. Pot ser molt útil quan tenim grup de matí o de tarda, o els estudiants treballen diversos continguts segons el grup i volem que aquest accés sigui privat.


Per adreça o subxarxa IP

Podem indicar una IP concreta, diverses IPs separades per coma (sense espais) o una subxarxa de manera que només els ordinadors dels estudiants que tinguin la IP concreta o qualsevol IP de la subxarxa podran accedir a l'activitat o al recurs. Aquesta restricció pot ser útil si per exemple coneixem la subxarxa d'IPs d'una aula d'ordinadors i volem que només des dels ordinadors d'aquesta aula es pugui accedir a una activitat o un recurs.

Una IP: 10.20.200.1

Més d'una IP: 10.20.200.1,10.20.200.2,10.20.200.3

Una subxarxa: 10.20.200.0/24

En aquest cas s'admeten totes les IPs que tinguin el prefix "10.20.200." per exemple:

Restriccio subnet.png

Aquest tipus de restricció és un plugin de tercers, vegeu més informació a la pàgina oficial del plugin


Conjunt de restriccions

Aquest paràmetre ens permet afegir un conjunt més complex de restricció en ordre lògic. Per exemple, podem afegir una restricció per data i una altra per grup a una activitat tasca.



Opcions de visualització

  • Si l'ull es troba TANCAT Ull.tancat.png els estudiants que no compleixin les condicions de restriccions que hàgim imposat no podran visualitzar l'activitat.

Restriccions06.png

  • Si l'ull es troba OBERT Ull.obert.png els estudiants que no compleixin les condicions de restriccions que hàgim imposat podran visualitzar l'activitat i també rebran informació sobre aquesta, malgrat que encara no compleixin les condicions per poder-hi accedir.

Restriccions07.png
L'ull tancat té preferència. Per exemple, podem afegir dues condicions, una basada en la data (amb l'ull tancat) i un altre basat en la compleció prèvia d'una activitat (amb l'ull obert). D'aquesta manera l'activitat no apareixerà per a ser visualitzada fins que arribi la data; però un cop ja es pugui visualitzar, els estudiants no hi podran accedir si no han completat l'activitat prèvia.

TOTES o QUALSEVOL condició

Quan afegim diverses restriccions podem configurar-les de manera que siguin requerides de forma successiva o alternativa:

  • Totes les condicions:

Restriccions08.png

  • Qualsevol condició:

Restriccions09.png



CAL QUE o CAL QUE NO

També podem jugar amb la restricció a tots els que no compleixin les condicions establertes:

  • Cal que compleixin:

Restriccions10.png

  • Cal que no compleixin:

Restriccions11.png

Restringir l'accés una secció del curs o a un tema

És possible, a més d'una activitat, restringir l'accés a tota una secció o tema de l'espai assignatura. Aquesta configuració es pot dur a terme editant la secció o el tema i seleccionant les restriccions corresponents a continuació, com si es tractés d'una activitat o recurs. Aquesta és una opció molt útil per a la restricció per grup o agrupament, ja que d'aquesta manera, tots els recursos i activitats que introdueixis en aquesta secció o tema quedaran també restringides a aquell grup o agrupament.
Restriccions12.png



Preguntes d'ús freqüent

Què he de tenir en compte quan vinculo activitats, recursos o seccions amb restriccions d'accés basades en la qualificació d'una activitat prèvia?

Quan utilitzes una restricció d'accés, per exemple, per vincular altres activitats a la compleció d'una activitat prèvia, has de tenir en compte la configuració del paràmetre de “Qualificació requerida” en aquesta activitat prèvia.

La compleció de l’activitat prèvia pot estar configurada amb una qualificació mínima per aprovar i/o requerir un nombre mínim d’intents. Si l'estudiant compleix aquestes condicions en finalitzar-la, podrà accedir a la següent activitat, recurs o secció que s’hagi configurat amb la restricció d’accés corresponent. L’informe de compleció de l’activitat mostrarà una casella amb check verd en l’activitat prèvia.

Si pel contrari, l’estudiant no obté una qualificació mínima per aprovar i/o ha exhaurit el nombre d’intents per aprovar l’activitat, aquesta apareixerà amb una creu vermella a l’informe de compleció de l’activitat.

Això vol dir que l'activitat no es considerarà completada, i el sistema impedirà que l'estudiant accedeixi a les activitats posteriors que es vinculin i que estiguin restringides per aquesta condició.

Hi ha estudiants que han exhaurit tots els intents d’un qüestionari sense aprovar-lo i no poden accedir a la següent activitat, recurs, o secció. Com puc donar-los accés sense tenir en compte que no han aprovat el qüestionari?

De manera excepcional i, donat que una vegada realitzat el qüestionari, no pots modificar la seva configuració, podries configurar l’activitat posterior, per tal d’afegir una condició més al paràmetre de “Restriccions d’accés”.

No cal que eliminis la restricció de compleció de l’activitat que ja tens, sinó que has d’afegir una restricció més. En aquest cas, de tipus “Grup”, per tal de permetre només als alumnes que pertanyen al grup que especifiquis, l’accés a aquesta activitat.

Així doncs, per poder accedir a l’activitat, caldrà que l’estudiant compleixi una de les dues condicions: o que hagi aprovat el qüestionari (el qual té suspès i per tant, no compleix) o que pertanyi a un grup determinat que hagis creat per aquest fi. (Consulta Com crear un grup?)

Screenshot 293.png

Home (1).png