Dietari: diferència entre les revisions
De Campus Virtual URV - Ajuda
Cap resum de modificació |
|||
| (10 revisions intermèdies per un altre usuari que no es mostra) | |||
| Línia 2: | Línia 2: | ||
=='''Què és el Dietari i per què s’utilitza'''== | =='''Què és el Dietari i per què s’utilitza'''== | ||
El Dietari (Diary) és una activitat de Moodle destinada a fomentar l’'''escriptura personal, reflexiva i formativa dels estudiants''' (text, àudio o vídeo). Es tracta d'una activitat amb funcionalitats avançades que milloren la flexibilitat i facilita una interacció formativa continuada i flexible. Per tant, el Dietari és una eina per promoure l’aprenentatge reflexiu i l’autoavaluació, amb flexibilitat temporal, suport multimèdia i | El Dietari (Diary) és una activitat de Moodle destinada a fomentar l’'''escriptura personal, reflexiva i formativa dels estudiants''' (text, àudio o vídeo). Es tracta d'una activitat amb funcionalitats avançades que milloren la flexibilitat i facilita una interacció formativa continuada i flexible. Per tant, el Dietari és una eina per promoure l’aprenentatge reflexiu i l’autoavaluació, amb flexibilitat temporal, suport multimèdia i retroacció personalitzada per entrada. Ideal per projectes amb seguiment longitudinal i per oferir un diàleg formatiu entre estudiant i docent. | ||
=='''Funcionament general'''== | =='''Funcionament general'''== | ||
| Línia 14: | Línia 14: | ||
* Estructura per consignes (opcional): el docent pot establir consignes amb dates concretes perquè l’alumnat sàpiga què escriure en cada moment. | * Estructura per consignes (opcional): el docent pot establir consignes amb dates concretes perquè l’alumnat sàpiga què escriure en cada moment. | ||
* Edició i revisió contínua: l’estudiant pot afegir, modificar o completar les entrades segons | * Edició i revisió contínua: l’estudiant pot afegir, modificar o completar les entrades segons la retroacció rebuda. | ||
* Suport multimèdia: a més de text, es poden afegir imatges, vídeos o àudios utilitzant els editors Atto o TinyMCE. | * Suport multimèdia: a més de text, es poden afegir imatges, vídeos o àudios utilitzant els editors Atto o TinyMCE. | ||
| Línia 30: | Línia 30: | ||
→ L’ús o no de consignes d’escriptura (per pautar el contingut i el ritme). <br> | → L’ús o no de consignes d’escriptura (per pautar el contingut i el ritme). <br> | ||
→ L’activació del llindar de paraules mínimes o màximes. <br> | → L’activació del llindar de paraules mínimes o màximes. <br> | ||
→ L’establiment de criteris de qualificació i | → L’establiment de criteris de qualificació i retroacció. <br> | ||
→ El grau de flexibilitat temporal i d’expressió multimèdia.<br> | → El grau de flexibilitat temporal i d’expressió multimèdia.<br> | ||
| Línia 61: | Línia 61: | ||
! '''Paràmetre''' !! '''Descripció''' | ! '''Paràmetre''' !! '''Descripció''' | ||
|- | |- | ||
| '''Color de fons d’entrada/ | | '''Color de fons d’entrada/retroacció del dietari''' || Permet establir un color de fons per a les entrades escrites per l’alumnat i el retroacció del professorat. Aquesta personalització pot ajudar a diferenciar visualment les aportacions pròpies del retorn docent. El valor per defecte és un gris clar (#F8F9FA). | ||
|- | |- | ||
| '''Color de fons del text del dietari''' || Estableix el color de fons de l’àrea principal del text que escriu l’alumne. Es recomana mantenir-lo blanc (#FFFFFF) per afavorir la llegibilitat. | | '''Color de fons del text del dietari''' || Estableix el color de fons de l’àrea principal del text que escriu l’alumne. Es recomana mantenir-lo blanc (#FFFFFF) per afavorir la llegibilitat. | ||
| Línia 107: | Línia 107: | ||
* Si l’objectiu és centrar-se en la qualitat del contingut més que en la quantitat, pots mantenir aquests valors a zero i desactivar la valoració automàtica. | * Si l’objectiu és centrar-se en la qualitat del contingut més que en la quantitat, pots mantenir aquests valors a zero i desactivar la valoració automàtica. | ||
==='''Les consignes'''=== | ==='''Les consignes'''=== | ||
| Línia 135: | Línia 124: | ||
<br> | <br> | ||
A la imatge següent es mostra un exemple de configuració amb mínims de 250 paraules, 10 frases i 3 paràgrafs, i una penalització del 10% si no s’arriben a les paraules mínimes.<br> | A la imatge següent es mostra un exemple de configuració amb mínims de 250 paraules, 10 frases i 3 paràgrafs, i una penalització del 10% si no s’arriben a les paraules mínimes.<br> | ||
[[Fitxer:Diariconsignes.png|1200px]] | [[Fitxer:Diariconsignes.png|1200px]]<br> | ||
Des de la visió del docent, les consignes es veuen d'aquesta manera:<br> | |||
[[Fitxer:Dietariconsigna2.png|1200px]] | |||
==''' | ==='''Puntuacions'''=== | ||
Pots determinar el tipus d'agregació. Aquesta determina com es combinen les diferents puntuacions de les entrades per obtenir la nota final de l’activitat. Les opcions disponibles són: | |||
* ''Mitjana de qualificacions'' (opció recomanada si es fan diverses entrades amb pes semblant). | |||
* ''Nombre de qualificacions''(compta quantes entrades tenen nota). | |||
* ''Qualificació màxima'' / mínima (pren la nota més alta o més baixa). | |||
* ''Suma de qualificacions'' (acumula totes les notes, útil per entrades independents). | |||
* ''Sense qualificació'' (l’activitat no apareix al llibre de qualificacions de Moodle). | |||
<br> | |||
'''Nota:''' el total obtingut mai pot excedir la qualificació màxima establerta per a l’activitat. | |||
'''Avaluació de les entrades''' | |||
Quan accedim a una entrada del dietari per fer-ne l’avaluació, disposem de dues funcionalitats principals: 1) Afegeix als comentaris: permet incorporar un comentari escrit al registre d’avaluació visible per a l’estudiant i 2) "Netejar feedback": elimina qualsevol contingut que hi hagués al camp de comentaris, deixant-lo buit.<br> | |||
Quan s’avalua una entrada de dietari, la funció "Afegeix als comentaris" permet incorporar un text de retroacció visible per a l’estudiant. El contingut que apareix automàticament en fer clic a aquest botó pot variar segons si tenim activades o no les estadístiques en la configuració de l’activitat.<br> | |||
▷'''Si les estadístiques estan desactivades:''' | |||
En aquest cas, en clicar "Afegeix als comentaris", el sistema insereix automàticament un text genèric basat en els criteris de valoració que s’hagin configurat prèviament. Aquest text pot incloure la puntuació màxima prevista, indicadors de penalització per errors d’autoavaluació i per errors comuns, així com un càlcul de la puntuació final. Tots aquests elements apareixen com a orientació per al docent i per a l’alumnat, però poden ser modificats lliurement o esborrats si es prefereix redactar una retroacció personalitzada.<br> | |||
És important tenir en compte que, si no s’han definit criteris específics dins la consigna de l’activitat, aquest text automàtic no es generarà i s’haurà d’entrar manualment tota la informació d’avaluació. | |||
▷'''Si les estadístiques estan activades:''' | |||
Quan s’activa aquesta opció, clicar "Afegeix als comentaris" afegeix un informe detallat amb dades quantitatives sobre l’entrada: nombre total de paraules, caràcters, frases i paràgrafs, així com una classificació automàtica de les paraules segons la seva llargada o unicitat. A més, també s’hi mostra la configuració de la puntuació automàtica associada a l’activitat, si se n’ha establert.<br> | |||
Aquestes dades poden ser molt útils per donar una valoració objectiva i justificar la puntuació atorgada, però també són editables i es poden adaptar al llenguatge i estil propi del docent. <br> | |||
⚠️Cal tenir present que, quan les estadístiques estan activades, aquestes també són visibles per a l’estudiant, per la qual cosa és recomanable revisar què es vol mostrar abans de desar els comentaris. | |||
[[Fitxer:Dietraialumne2.png|1200px]]<br> | |||
→'''Recomanacions per al professorat''' | |||
* Personalitza la retroacció: Pots deixar el text automàtic com a base, però és recomanable afegir un comentari específic per a l’estudiant. | |||
* Decideix si vols compartir estadístiques: Si consideres que les dades quantitatives poden ajudar l’alumnat a millorar, mantén-les. Si no, elimina-les abans de desar. | |||
* Configura bé les consignes i criteris d’avaluació: Això determinarà quin text genera el sistema automàticament i si hi ha càlculs de puntuació directes. | |||
=='''Accions per a l'alumnat'''== | |||
Un espai d’edició per escriure cada entrada, amb comprovació de longitud i registre de data i hora d’entrega. | En relació a les consignes, des del seu espai personal dins l’activitat, l’alumne veu: | ||
* Un text introductori general del dietari (definit pel docent). | |||
* Les consignes actives ordenades cronològicament. | |||
* Un espai d’edició per escriure cada entrada, amb comprovació de longitud i registre de data i hora d’entrega. | |||
Quan l’alumne obre una consigna activa, veu el títol, el text descriptiu, i pot començar a escriure dins un editor de text ric. També se li mostren els mínims demanats i, si s’han establert penalitzacions, pot veure avisos si no arriba al mínim. | Quan l’alumne obre una consigna activa, veu el títol, el text descriptiu, i pot començar a escriure dins un editor de text ric. També se li mostren els mínims demanats i, si s’han establert penalitzacions, pot veure avisos si no arriba al mínim. I en cas que estiguin activades les estadístiques també ho veuràn, una vegada enviada l'entrada podràn veure els criteris i modificar-ho sempre que estigui dins de les dates.<br> | ||
[[Fitxer:Dietraialumne1.png|1200px]] | |||
=='''Exemples de casos d’ús'''== | =='''Exemples de casos d’ús'''== | ||
| Línia 159: | Línia 182: | ||
''' | ''' | ||
* '''''Pràctiques professionals i experiències al món laboral''''''' | * '''''Pràctiques professionals i experiències al món laboral''''''' | ||
Ideal per a estudiants en pràctiques. Poden reflexionar diàriament sobre situacions viscudes, analitzar problemes reals i proposar millores. El professorat pot donar | Ideal per a estudiants en pràctiques. Poden reflexionar diàriament sobre situacions viscudes, analitzar problemes reals i proposar millores. El professorat pot donar retroacció que afavoreixi la transferència de coneixement entre teoria i pràctica. | ||
* '''''Activitats de recerca''''' | * '''''Activitats de recerca''''' | ||
Revisió de 12:42, 7 oct 2025
Què és el Dietari i per què s’utilitza
El Dietari (Diary) és una activitat de Moodle destinada a fomentar l’escriptura personal, reflexiva i formativa dels estudiants (text, àudio o vídeo). Es tracta d'una activitat amb funcionalitats avançades que milloren la flexibilitat i facilita una interacció formativa continuada i flexible. Per tant, el Dietari és una eina per promoure l’aprenentatge reflexiu i l’autoavaluació, amb flexibilitat temporal, suport multimèdia i retroacció personalitzada per entrada. Ideal per projectes amb seguiment longitudinal i per oferir un diàleg formatiu entre estudiant i docent.
Funcionament general
El Dietari funciona com un espai personal d’escriptura, on cada estudiant pot crear entrades datades.
Algunes característiques bàsiques:
- Entrades diàries o múltiples per dia: es pot crear una nova entrada per qualsevol dia i hora, evitant grans textos acumulats.
- Estructura per consignes (opcional): el docent pot establir consignes amb dates concretes perquè l’alumnat sàpiga què escriure en cada moment.
- Edició i revisió contínua: l’estudiant pot afegir, modificar o completar les entrades segons la retroacció rebuda.
- Suport multimèdia: a més de text, es poden afegir imatges, vídeos o àudios utilitzant els editors Atto o TinyMCE.
Quan el professorat accedeix a la vista principal d’una activitat de Dietari, el que es mostra inicialment és un resum general de l’estat de les consignes associades. Aquesta pantalla indica si hi ha consignes d’escriptura actives, passades o futures, i permet veure ràpidament si l’estudiant ha començat o no a fer entrades. Des d’aquest espai, el docent pot iniciar manualment una nova entrada —per exemple, si vol fer una demostració o oferir una guia— i també pot controlar quantes entrades es visualitzen per pàgina. A més, si l’activitat s’ha configurat amb límits mínims o màxims de caràcters, paraules o frases, es poden consultar estadístiques del text que ajuden a fer un seguiment més acurat del treball de l’alumnat. També hi ha un enllaç directe per veure totes les entrades registrades al dietari i un accés a tots els dietaris de l’aula virtual, per si s’estan fent servir en altres activitats o moments del curs. Finalment, en aquest espai apareixerà la nota final de l’estudiant. En cas contrari, s’indica que l’activitat no té qualificació associada.
Configuració de l’activitat
Per utilitzar el Dietari dins d’una aula virtual, cal afegir-lo des del selector d’activitats, igual que qualsevol altra activitat. Un cop creat, pots configurar-lo de diferents maneres segons la finalitat educativa amb què es vulgui fer servir. Les opcions de configuració permeten donar-li un enfocament més lliure i reflexiu, o bé estructurat i guiat per consignes, segons les necessitats.
Les principals decisions de configuració que influiran en la forma de treballar amb el Dietari són:
→ El període de disponibilitat i si l’alumnat pot editar entrades passades.
→ L’ús o no de consignes d’escriptura (per pautar el contingut i el ritme).
→ L’activació del llindar de paraules mínimes o màximes.
→ L’establiment de criteris de qualificació i retroacció.
→ El grau de flexibilitat temporal i d’expressió multimèdia.
La disponibilitat
Aquesta configuració et permet controlar quan i com pot interactuar l’alumnat amb el Dietari, així com quina llibertat tenen per modificar les seves entrades. És especialment útil per definir el període actiu de l’activitat i per establir el grau de flexibilitat temporal.
| Paràmetre | Descripció |
|---|---|
| Permet trameses des de | Defineix la data d’inici en què l’alumnat podrà començar a afegir entrades al Dietari. Si no s’habilita, l’activitat estarà disponible immediatament. |
| Data límit | Estableix la data de tancament, després de la qual ja no es permetran noves entrades ni modificacions. Aquesta opció és útil per limitar l’activitat a un període específic (per exemple, les dates d’unes pràctiques o un TFG). |
| Editeu totes les entrades | Si s’activa, l’alumnat podrà modificar qualsevol entrada anterior (tant el contingut com els elements multimèdia). Si es desactiva, les entrades quedaran bloquejades un cop desades. |
| Edita les dates d’entrada | Permet que l’alumnat assigni una data específica a cada entrada, independentment del dia real d’escriptura. Això és útil, per exemple, per recuperar reflexions d’un dia que no es van escriure a temps, o per documentar esdeveniments passats. |
Aparença
Et permet personalitzar l’aspecte visual del Dietari i activar funcions complementàries com estadístiques o notificacions. És útil per adaptar l’experiència d’ús tant a nivell estètic com funcional, segons les necessitats del curs o del col·lectiu d’alumnes.
| Paràmetre | Descripció |
|---|---|
| Color de fons d’entrada/retroacció del dietari | Permet establir un color de fons per a les entrades escrites per l’alumnat i el retroacció del professorat. Aquesta personalització pot ajudar a diferenciar visualment les aportacions pròpies del retorn docent. El valor per defecte és un gris clar (#F8F9FA). |
| Color de fons del text del dietari | Estableix el color de fons de l’àrea principal del text que escriu l’alumne. Es recomana mantenir-lo blanc (#FFFFFF) per afavorir la llegibilitat. |
| Activa les estadístiques | Si s’activa, el sistema mostrarà dades automàtiques de cada entrada, com el nombre de paraules, frases, caràcters i paràgrafs. És especialment útil si es volen establir mínims o màxims d’extensió en les consignes. |
| Activa els títols | Si s’activa, es demanarà a l’alumnat que introdueixi un títol per a cada entrada. Pot ser útil en dietaris amb moltes entrades o amb estructures diferenciades. |
| Envia notificacions per correu electrònic al professorat | Si s’activa, el professor rebrà un avís automàtic per correu electrònic cada cop que un alumne enviï o modifiqui una entrada. Pot ser útil per a seguiment intensiu, però pot generar una gran quantitat de correus. |
| Envia notificacions per correu electrònic a l’alumnat | Si s’activa, l’alumnat rebrà un correu electrònic quan el professor afegeixi un comentari o qualificació a la seva entrada. Pot afavorir la retroacció immediata. |
「Recomanació」
Activa les estadístiques si vols treballar amb límits de paraules o fer que l’alumnat prengui consciència del volum escrit. Mantingues les notificacions activades només si el volum d’activitat és moderat, per evitar saturar la bústia.
Valoració automàtica i recomptes mínims/màxims
Si s'activa la valoració automàtica es debloquejaran els blocs que permeten configurar criteris quantitatius per avaluar les entrades del Dietari de manera automàtica, segons la seva extensió. És especialment útil si es vol que l’alumnat respecti un llindar mínim o màxim de caràcters, paraules, frases o paràgrafs, promovent així una escriptura ajustada als objectius de cada consigna. Abans de tot cal tenir en compte que si s’activa, el sistema aplicarà penalitzacions automàtiques quan no es compleixin els mínims o màxims establerts. Això pot influir directament en la nota global de l’entrada, segons els percentatges que es defineixin a cada secció inferior.
Els següents paràmetres permeten definir valors mínims i/o màxims per diferents tipus de contingut:
| Tipus de recompte | Què fa | Penalització possible |
|---|---|---|
| Caràcters | Estableix el nombre mínim i/o màxim de caràcters permesos. | Percentatge automàtic de reducció de la nota si no es compleix. |
| Paraules | Defineix els límits de paraules permeses per entrada. | Es pot penalitzar si se supera o no s’assoleix el límit. |
| Frases | Controla la longitud mitjançant el nombre de frases completes. | Es penalitza segons el criteri establert. |
| Paràgrafs | Permet limitar el nombre de paràgrafs (útil per estructurar bé l’entrada). | Penalització percentual configurable. |
→En tots els casos, pots:
- Deixar el valor a 0 si no vols aplicar cap límit.
- Definir un llindar mínim i/o màxim segons el tipus de tasca.
- Seleccionar el percentatge de penalització que s’aplicarà si no es compleixen els criteris.
- L’alumnat veurà els comptadors i pot autoregular-se durant l’escriptura.
→Recomanacions:
- Utilitza aquesta funcionalitat quan vulguis fomentar la capacitat de síntesi o l’expressió desenvolupada, segons la consigna.
- Avisa l’alumnat prèviament dels límits establerts per evitar frustracions.
- Si l’objectiu és centrar-se en la qualitat del contingut més que en la quantitat, pots mantenir aquests valors a zero i desactivar la valoració automàtica.
Les consignes
L’activitat Dietari permet que el professorat estableixi un seguiment continuat mitjançant entrades d’escriptura programades per a l’alumnat. Cada entrada es defineix a partir d’una consigna d’escriptura que s’activa i es desactiva automàticament en les dates establertes.
Per a què serveix?
-Facilita la reflexió guiada de l’estudiant sobre el seu procés d’aprenentatge.
-Proporciona al docent una traça escrita que pot complementar l’avaluació formativa o les tutories.
-Estimula l’autoregulació i la presa de consciència de dificultats, avenços o decisions.
Cada consigna es configura des del menú de l'activitat amb els següents paràmetres:
- Títol i text de la consigna: El redactat pot contenir format enriquit.
- Color de fons: Permet destacar o codificar temàticament les entrades.
- Dates d’activació i tancament: El sistema activa i desactiva automàticament la consigna.
- Recompte mínim i màxim de caràcters, paraules, frases i paràgrafs: Permet definir un volum esperat d’escriptura.
- Penalitzacions per error de recompte: Si l’estudiant no assoleix els mínims indicats, es pot aplicar una penalització percentual sobre la puntuació de l’entrada.
A la imatge següent es mostra un exemple de configuració amb mínims de 250 paraules, 10 frases i 3 paràgrafs, i una penalització del 10% si no s’arriben a les paraules mínimes.
![]()
Des de la visió del docent, les consignes es veuen d'aquesta manera:
Puntuacions
Pots determinar el tipus d'agregació. Aquesta determina com es combinen les diferents puntuacions de les entrades per obtenir la nota final de l’activitat. Les opcions disponibles són:
- Mitjana de qualificacions (opció recomanada si es fan diverses entrades amb pes semblant).
- Nombre de qualificacions(compta quantes entrades tenen nota).
- Qualificació màxima / mínima (pren la nota més alta o més baixa).
- Suma de qualificacions (acumula totes les notes, útil per entrades independents).
- Sense qualificació (l’activitat no apareix al llibre de qualificacions de Moodle).
Nota: el total obtingut mai pot excedir la qualificació màxima establerta per a l’activitat.
Avaluació de les entrades
Quan accedim a una entrada del dietari per fer-ne l’avaluació, disposem de dues funcionalitats principals: 1) Afegeix als comentaris: permet incorporar un comentari escrit al registre d’avaluació visible per a l’estudiant i 2) "Netejar feedback": elimina qualsevol contingut que hi hagués al camp de comentaris, deixant-lo buit.
Quan s’avalua una entrada de dietari, la funció "Afegeix als comentaris" permet incorporar un text de retroacció visible per a l’estudiant. El contingut que apareix automàticament en fer clic a aquest botó pot variar segons si tenim activades o no les estadístiques en la configuració de l’activitat.
▷Si les estadístiques estan desactivades:
En aquest cas, en clicar "Afegeix als comentaris", el sistema insereix automàticament un text genèric basat en els criteris de valoració que s’hagin configurat prèviament. Aquest text pot incloure la puntuació màxima prevista, indicadors de penalització per errors d’autoavaluació i per errors comuns, així com un càlcul de la puntuació final. Tots aquests elements apareixen com a orientació per al docent i per a l’alumnat, però poden ser modificats lliurement o esborrats si es prefereix redactar una retroacció personalitzada.
És important tenir en compte que, si no s’han definit criteris específics dins la consigna de l’activitat, aquest text automàtic no es generarà i s’haurà d’entrar manualment tota la informació d’avaluació.
▷Si les estadístiques estan activades:
Quan s’activa aquesta opció, clicar "Afegeix als comentaris" afegeix un informe detallat amb dades quantitatives sobre l’entrada: nombre total de paraules, caràcters, frases i paràgrafs, així com una classificació automàtica de les paraules segons la seva llargada o unicitat. A més, també s’hi mostra la configuració de la puntuació automàtica associada a l’activitat, si se n’ha establert.
Aquestes dades poden ser molt útils per donar una valoració objectiva i justificar la puntuació atorgada, però també són editables i es poden adaptar al llenguatge i estil propi del docent.
⚠️Cal tenir present que, quan les estadístiques estan activades, aquestes també són visibles per a l’estudiant, per la qual cosa és recomanable revisar què es vol mostrar abans de desar els comentaris.
→Recomanacions per al professorat
- Personalitza la retroacció: Pots deixar el text automàtic com a base, però és recomanable afegir un comentari específic per a l’estudiant.
- Decideix si vols compartir estadístiques: Si consideres que les dades quantitatives poden ajudar l’alumnat a millorar, mantén-les. Si no, elimina-les abans de desar.
- Configura bé les consignes i criteris d’avaluació: Això determinarà quin text genera el sistema automàticament i si hi ha càlculs de puntuació directes.
Accions per a l'alumnat
En relació a les consignes, des del seu espai personal dins l’activitat, l’alumne veu:
- Un text introductori general del dietari (definit pel docent).
- Les consignes actives ordenades cronològicament.
- Un espai d’edició per escriure cada entrada, amb comprovació de longitud i registre de data i hora d’entrega.
Quan l’alumne obre una consigna activa, veu el títol, el text descriptiu, i pot començar a escriure dins un editor de text ric. També se li mostren els mínims demanats i, si s’han establert penalitzacions, pot veure avisos si no arriba al mínim. I en cas que estiguin activades les estadístiques també ho veuràn, una vegada enviada l'entrada podràn veure els criteris i modificar-ho sempre que estigui dins de les dates.
Exemples de casos d’ús
El Dietari és una activitat que es pot aplicar en múltiples tipus d'activitats, especialment aquells que requereixen seguiment continuat i reflexió personal. És ideal per documentar processos d’aprenentatge, recollir impressions sobre pràctiques professionals o projectes de recerca (TFG/TFM), i afavorir l’autoavaluació i el pensament crític.
A continuació es presenten alguns exemples concrets d’aplicació:
- Seguiment de Treballs de Fi de Grau (TFG) o de Màster (TFM)
Els estudiants poden escriure entrades setmanals o quinzenals per detallar els objectius assolits i els avenços del seus treballs. Això permet al professorat fer un seguiment proper i formatiu del procés i orientar-los amb comentaris.
- Pràctiques professionals i experiències al món laboral''
Ideal per a estudiants en pràctiques. Poden reflexionar diàriament sobre situacions viscudes, analitzar problemes reals i proposar millores. El professorat pot donar retroacció que afavoreixi la transferència de coneixement entre teoria i pràctica.
- Activitats de recerca
Els alumnes poden utilitzar el Dietari per registrar decisions metodològiques, anotar incidències, fer hipòtesis o reflexionar sobre resultats preliminars.
- Autoavaluació i seguiment d’habilitats
Es pot emprar per fomentar la metacognició: els estudiants escriuen reflexions sobre el que han après, les estratègies que els han funcionat millor i com poden millorar. És especialment útil en assignatures que treballen competències transversals, com el treball en equip o la comunicació.
