Accions

Planificació: diferència entre les revisions

De Campus Virtual URV - Ajuda

 
(36 revisions intermèdies per 4 usuaris que no es mostren)
Línia 1: Línia 1:
La proposta de planificació que aquí presentem substitueix el Pla de Treball a partir del curs 2025-26.
La proposta de planificació que aquí presentem '''substitueix l'antic Pla de Treball a partir del curs 2025-26.'''


= Visió de l'estudiant de la informació de la planificació =
= Visió de l'estudiant de la informació de la planificació =
Línia 7: Línia 7:
{{#evt:
{{#evt:
service=youtube
service=youtube
|id=https://youtu.be/PXeKmQdRmu4?si=Xi_d81yDQSmAJ0v_
|id=https://youtu.be/kvRYTTxvXxs&t
}}
}}
<br>
<br>


'''La Planificació és la primera pantalla que veu l'estudiant quan accedeix al Campus Virtual'''. <br>En un primer lloc, apareix el bloc "'''Cronologia'''" amb les activitats que tenen lliuraments els les dates properes. De cada activitat l'estudiant veu el seu '''venciment''', de quina '''aula virtual''' és i un '''enllaçç directe''' cap a la mateixa així com un botó per a fer la tramesa directament.
'''La Planificació és la primera pantalla que veu l'estudiant quan accedeix al Campus Virtual'''. <br>En un primer lloc, apareix el bloc "'''Cronologia'''" amb les activitats que tenen lliuraments les dates pròximes. De cada activitat l'estudiant veu el seu '''venciment''', de quina '''aula virtual''' és i un '''enllaç directe''' cap a la mateixa així com un botó per a fer la tramesa directament.


[[Fitxer:Plan06.png]]
[[Fitxer:Plan06.png]]
<br><br>
<br><br>


En accedir a la "'''Planificació completa'''" a través del botó, l'estudiant podrà veure '''la planificació de tot el curs acadèmic''' i per a '''totes les assignatures''' que cursa. '''Aquesta pantalla està distribuida en dos blocs o taules'''. '''La primera mostra''' a l'esquerra '''les assignatures''' i a la dreta per columnes, '''les setmanes del curs'''. Aquí hi ha opció de filtrar per quadrimestres o veure tot l'any acadèmic.
En accedir a la "'''Planificació completa'''" a través del botó, l'estudiant podrà veure '''la planificació de tot el curs acadèmic''' i per a '''totes les assignatures''' que cursa. '''Aquesta pantalla està distribuïda en dos blocs o taules'''. '''La primera mostra''' a l'esquerra '''les assignatures''' i a la dreta per columnes, '''les setmanes del curs'''. Aquí hi ha opció de filtrar per quadrimestres o veure tot l'any acadèmic.
El segon bloc o taula és dinàmic i '''mostra amb detall la setmana seleccionada al primer bloc''' o taula.
El segon bloc o taula és dinàmic i '''mostra amb detall la setmana seleccionada al primer bloc''' o taula.


[[Fitxer:Plan07.png]]
[[Fitxer:Plan011.png]]
<br><br>
<br><br>


= Visió del coordinador o coordinadora de titulació i de la Tècnica de Suport a la Qualitat Docent=
= Visió del coordinador o coordinadora de titulació i de la Tècnica de Suport a la Qualitat Docent=


Com a coordinador o coordinadora de la titulació des de la Pàgina de Planificació del Campus Virtual, disposem d'una interfície per a poder visualitzar els lliuraments de les assignatures de la titulació que coordinem, la qual permet diferents filtres (per curs, quadrimestre, etc.).  
Com a coordinador o coordinadora de la titulació, des de la Pàgina de Planificació del Campus Virtual, disposem d'una interfície per a poder visualitzar els lliuraments de les assignatures de la titulació que coordinem, la qual permet diferents filtres (per curs, quadrimestre, etc.).  
<br>
<br>
D'aquesta manera podem detectar punts de sobrecàrrega de feina pels estudiants i prendre les mesures correctores que considerem adient.
D'aquesta manera podem detectar punts de sobrecàrrega de feina pels estudiants i prendre les mesures correctores que considerem adients.


Com a TSQD, a través d'aquesta interfície i també amb diferents filtres (per titulació, quadrimestre, etc.) pots comptabilitzar les planificacions fetes al teu centre.
Com a TSQD, a través d'aquesta interfície i també amb diferents filtres (per titulació, quadrimestre, etc.) pots comptabilitzar les planificacions fetes al teu centre.
<br><br>
Quan l'opció "Activa aquesta opció per veure només els cursos dels quals ets professor." està desactivada, '''es mostren totes les aules virtuals de la titulació seleccionada''' al filtre, a l'exemple "Grau d'Arquitectura". A mesura que es vagin poblant les dates de les diferents activitats aniran apareixent a aquesta taula.
<br><br>
[[Fitxer:Plan012.png]]
<br><br>
==Quines titulacions veuran aquests perfils?==
Les titulacions que d'alguna manera han de coordinar. Apareixen amb el prefix "(Coord)".
[[Fitxer:Plan013.png]]
'''Les titulacions que coordinen són:'''
*Per TSQDs: les dels seus centres.
*Per Coordinadors: les de les titulacions específiques que coordinen.
<br>
També veuen altres titulacions sense el prefix "(Coord)" perquè en com a mínim alguna aula hi tenen docència compartida. Això ha de permetre, si es vol, comprovar també la càrrega i la planificació més enllà del seu estricte àmbit de responsabilitat, per si ho consideren necessari.
<br><br>
<br><br>


= Com a professor o professora, com faig la planificació de l'assignatura? =
= Com a professor o professora, com faig la planificació de l'assignatura? =


La planificació de les assignatures consisteix en un ús de les eines que, més o menys habitualment, els professorat fem servir en el Campus Virtual
La planificació de les assignatures consisteix en un ús de les eines que, més o menys habitualment, els professorat fem servir en el Campus Virtual.
<br><br>
<br><br>
== Pas 1. Requisit mínim. Posar data de venciment de les activitats avaluables==
== Pas 1. Requisit mínim. Posar data de venciment de les activitats avaluables==
El requisit mínim per a poder comptabilitzar la planificació de l'assignatura feta és '''crear a l'aula virtual les activitats amb pes a la nota i indicar en elles la data de venciment''' i, una vegada fet, marcar en el bloc de planificació de l'aula virtual que ja hem realitzat aquesta feina, com mostra el següent vídeo.
El '''requisit mínim''' per a poder comptabilitzar la planificació de l'assignatura feta és '''crear a l'aula virtual les activitats amb pes a la nota i indicar en elles la data de venciment''' i una vegada fet, el professorat amb el rol '''coordinador''' a l'aula virtual, ha de '''marcar en el bloc de planificació que ja hem realitzat aquesta feina'''.
<br>
<br>
El pas de marcar la feina com a feta al bloc de Planificació de l'aula virtual, només el pot realitzar el professorat amb el rol de coordinador/a a l'aula virtual.


[[Fitxer:Plan01.png]]
[[Fitxer:Plan01.png]]
Línia 49: Línia 65:
<br>
<br>


'''PASSOS per tal que el/la coordinador/a indica que totes les activitats avaluables estan informades a l'aula virtual amb data de vencimentt:'''
'''PASSOS per tal que el/la coordinador/a indiqui que totes les activitats avaluables estan informades a l'aula virtual amb data de venciment:'''
{{#evt:
{{#evt:
service=youtube
service=youtube
Línia 55: Línia 71:
}}
}}
<br>
<br>
{| class="wikitable"
|-
|style="padding: 15px; border-style: solid; border-width: 1px; border-color:#cccccc;"|
El/la coordinador/a '''indica que el llibre de qualificacions està ponderat correctament''':


[[Fitxer:Plan09.png]]
A l'hora de determinar les dates de venciment de les activitats, pensa que com a docent també tens accés a la planificació global de la teva titulació (amb filtres per quadrimestre, curs, etc.) per tal de preveure, des d'un inici, els possibles solapaments amb els lliuraments d'altres assignatures. Pots accedir des de la pantalla planificació del Campus Virtual, clicant en el botó "Accedir a la meva planificació completa" ubicat al final de la cronologia, com mostra la següent imatge:
|}
<br>
 
[[Fitxer:Plan06.png]]
A l'hora de determinar les dates de venciment de les activitats, pensa que com a docent també tens accés a la planificació global de la teva titulació (amb filtres per quadrimestre, curs, etc.) per tal de preveure, des d'un inici, el possibles solapament amb els lliuraments d'altres assignatures.
<br><br>
'''''Vídeo en el que es mostra com el professorat accedeix tambe a Planficaicó global i pot veure lliuraments d'altres assignatures'''''
<br><br>
<br><br>
'''Més informació'''
'''Més informació'''
Línia 73: Línia 82:
==Pas 2. Ponderar les activitats al llibre de qualificacions.==
==Pas 2. Ponderar les activitats al llibre de qualificacions.==


Ponderar les activitats al llibre de qualificacions, permetrà a l'estudiant conèixer el sistema d'avaluació de l'assignatura.
'''Ponderar les activitats al llibre de qualificacions''', permetrà a l'estudiant conèixer el sistema d'avaluació de l'assignatura.
<br>Una vegada configurat el llibre de qualificacions, no oblideu marcar la feina com a feta en el bloc de planificació de l'aula virtual ''(recordeu que aquesta acció de marcar al bloc de planificació només ho pot fer el coordinador o coordinadora de l'aula virtual)''.
<br><br>
<br><br>
[[Fitxer:Plan02.png]]
[[Fitxer:Plan02.png]]
Línia 91: Línia 99:
<br>
<br>


==Pas 3. Informar a l'estudiantat dels criteris d'avaluació de les activitats prèviament a la seva execució.==
==Pas 3. Informar l'estudiantat dels criteris d'avaluació de les activitats prèviament a la seva execució==


Els criteris d'avaluació de les activitats a més d'aportar objectivitat en la correcció, si l'estudiant disposa d'ells abans de realitzar l'activitat, li serviran de guia. Aquest és un dels principis de l'avaluació formativa.
Els '''criteris d'avaluació''' de les activitats, a més d'aportar objectivitat en la correcció, si l'estudiant disposa d'ells abans de realitzar l'activitat, li serviran de guia en el seu aprenentatge. Aquest és un dels principis de l'avaluació formativa.
<br><br>
<br><br>
Podem fer ser servir el calaix de descripció de l'activitat per indicar els criteris d'avaluació.
Podem fer ser servir el calaix de '''descripció de l'activitat''' per indicar els criteris d'avaluació.
<br><br>
<br><br>
[[Fitxer:Plan03.png]]
[[Fitxer:Plan03.png]]
<br><br>
<br><br>
 
El Campus Virtual ens proporciona també la possibilitat de crear '''[[Mètodes de qualificació avançada: la guia de qualificació i la rúbrica|rúbriques o guies d'avaluació]]''' per poder generar els criteris d'avaluació de manera més estructurada i que, a més, posteriorment, ens agilitzarà molt la correcció.
<br><br>
{| class="wikitable"
{| class="wikitable"
|-
|-
Línia 113: Línia 122:


==Pas 4. Activar el seguiment de la compleció en les activitats i recursos que es consideren fonamentals.==
==Pas 4. Activar el seguiment de la compleció en les activitats i recursos que es consideren fonamentals.==
El seguiment de la compleció permet configurar els criteris que s'han de complir perquè una activitat o un recurs es consideri fet o completat.
El seguiment de la compleció permet '''configurar els criteris que s'han de complir perquè una activitat o un recurs es consideri fet''' o completat.
* En primer lloc, dona informació a l'estudiant del seu progrés en l'assignatura, a la vegada que fomenta la seva autonomia i lideratge en el seu aprenentatge.
* En primer lloc, dona informació a l'estudiant del seu progrés en l'assignatura, a la vegada que fomenta la seva autonomia i lideratge en el seu aprenentatge.
* En segon lloc, dona al professorat una informació visual, que permet, a cop d'ull, identificar els estudiants que no segueixen l'assignatura al ritme esperat i detectar possibles casos d'abandonament abans de que aquest es produeixi.
* En segon lloc, dona al professorat una informació visual, que permet, a cop d'ull, identificar els estudiants que no segueixen l'assignatura al ritme esperat i detectar possibles casos d'abandonament abans de que aquest es produeixi.
Línia 133: Línia 142:
==Pas 5. Qualificar quantitativament i qualitativament a través de les activitats del Campus Virtual.==
==Pas 5. Qualificar quantitativament i qualitativament a través de les activitats del Campus Virtual.==
Finalment, durant l’evolució del curs, es demana qualificar quantitativament i qualitativament les activitats a través de les mateixes activitats del Campus Virtual.
Finalment, durant l’evolució del curs, es demana qualificar quantitativament i qualitativament les activitats a través de les mateixes activitats del Campus Virtual.
* La retroacció qualitativa i a temps, és necessària per a l'estudiant de cara a corregir els seus errors abans no sigui massa tard.
* La '''retroacció qualitativa''' i a temps, és necessària per a l'estudiant de cara a corregir els seus errors abans no sigui massa tard.
* La retroacció quantitativa a través de les activitats del Campus Virtual, ens permet informar a l'estudiant de les seves qualificacions complint la normativa de privacitat de dades. La publicació de notes amb llistats de DNI i/o noms i cognoms, tal com indica la normativa de docència, és contraria a la protecció de dades de l'estudiantat.
* La '''retroacció quantitativa''' a través de les activitats del Campus Virtual, ens permet informar a l'estudiant de les seves qualificacions complint la normativa de privacitat de dades. La publicació de notes amb llistats de DNI i/o noms i cognoms, tal com indica la normativa de docència, és contraria a la protecció de dades de l'estudiantat.
<br>
<br>
{| class="wikitable"
{| class="wikitable"

Revisió de 16:15, 29 set 2025

La proposta de planificació que aquí presentem substitueix l'antic Pla de Treball a partir del curs 2025-26.

Visió de l'estudiant de la informació de la planificació

El següent vídeo mostra la informació que pot arribar a obtenir l'estudiantat al Campus Virtual amb la planificació de les assignatures per part del professorat:


La Planificació és la primera pantalla que veu l'estudiant quan accedeix al Campus Virtual.
En un primer lloc, apareix el bloc "Cronologia" amb les activitats que tenen lliuraments les dates pròximes. De cada activitat l'estudiant veu el seu venciment, de quina aula virtual és i un enllaç directe cap a la mateixa així com un botó per a fer la tramesa directament.

Plan06.png

En accedir a la "Planificació completa" a través del botó, l'estudiant podrà veure la planificació de tot el curs acadèmic i per a totes les assignatures que cursa. Aquesta pantalla està distribuïda en dos blocs o taules. La primera mostra a l'esquerra les assignatures i a la dreta per columnes, les setmanes del curs. Aquí hi ha opció de filtrar per quadrimestres o veure tot l'any acadèmic. El segon bloc o taula és dinàmic i mostra amb detall la setmana seleccionada al primer bloc o taula.

Plan011.png

Visió del coordinador o coordinadora de titulació i de la Tècnica de Suport a la Qualitat Docent

Com a coordinador o coordinadora de la titulació, des de la Pàgina de Planificació del Campus Virtual, disposem d'una interfície per a poder visualitzar els lliuraments de les assignatures de la titulació que coordinem, la qual permet diferents filtres (per curs, quadrimestre, etc.).
D'aquesta manera podem detectar punts de sobrecàrrega de feina pels estudiants i prendre les mesures correctores que considerem adients.

Com a TSQD, a través d'aquesta interfície i també amb diferents filtres (per titulació, quadrimestre, etc.) pots comptabilitzar les planificacions fetes al teu centre.

Quan l'opció "Activa aquesta opció per veure només els cursos dels quals ets professor." està desactivada, es mostren totes les aules virtuals de la titulació seleccionada al filtre, a l'exemple "Grau d'Arquitectura". A mesura que es vagin poblant les dates de les diferents activitats aniran apareixent a aquesta taula.

Plan012.png

Quines titulacions veuran aquests perfils?

Les titulacions que d'alguna manera han de coordinar. Apareixen amb el prefix "(Coord)".

Plan013.png

Les titulacions que coordinen són:

  • Per TSQDs: les dels seus centres.
  • Per Coordinadors: les de les titulacions específiques que coordinen.


També veuen altres titulacions sense el prefix "(Coord)" perquè en com a mínim alguna aula hi tenen docència compartida. Això ha de permetre, si es vol, comprovar també la càrrega i la planificació més enllà del seu estricte àmbit de responsabilitat, per si ho consideren necessari.

Com a professor o professora, com faig la planificació de l'assignatura?

La planificació de les assignatures consisteix en un ús de les eines que, més o menys habitualment, els professorat fem servir en el Campus Virtual.

Pas 1. Requisit mínim. Posar data de venciment de les activitats avaluables

El requisit mínim per a poder comptabilitzar la planificació de l'assignatura feta és crear a l'aula virtual les activitats amb pes a la nota i indicar en elles la data de venciment i una vegada fet, el professorat amb el rol coordinador a l'aula virtual, ha de marcar en el bloc de planificació que ja hem realitzat aquesta feina.

Plan01.png

PASSOS per afegir una activitat a l'aula virtual:


PASSOS per tal que el/la coordinador/a indiqui que totes les activitats avaluables estan informades a l'aula virtual amb data de venciment:


A l'hora de determinar les dates de venciment de les activitats, pensa que com a docent també tens accés a la planificació global de la teva titulació (amb filtres per quadrimestre, curs, etc.) per tal de preveure, des d'un inici, els possibles solapaments amb els lliuraments d'altres assignatures. Pots accedir des de la pantalla planificació del Campus Virtual, clicant en el botó "Accedir a la meva planificació completa" ubicat al final de la cronologia, com mostra la següent imatge:
Plan06.png

Més informació


Pas 2. Ponderar les activitats al llibre de qualificacions.

Ponderar les activitats al llibre de qualificacions, permetrà a l'estudiant conèixer el sistema d'avaluació de l'assignatura.

Plan02.png

El/la coordinador/a indica que el llibre de qualificacions està ponderat correctament:

Plan04.png


Més informació


Pas 3. Informar l'estudiantat dels criteris d'avaluació de les activitats prèviament a la seva execució

Els criteris d'avaluació de les activitats, a més d'aportar objectivitat en la correcció, si l'estudiant disposa d'ells abans de realitzar l'activitat, li serviran de guia en el seu aprenentatge. Aquest és un dels principis de l'avaluació formativa.

Podem fer ser servir el calaix de descripció de l'activitat per indicar els criteris d'avaluació.

Plan03.png

El Campus Virtual ens proporciona també la possibilitat de crear rúbriques o guies d'avaluació per poder generar els criteris d'avaluació de manera més estructurada i que, a més, posteriorment, ens agilitzarà molt la correcció.

El/la coordinador/a indica que s'han descrit els criteris d'avaluació a les activitats avaluables:

Plan05.png


Més informació


Pas 4. Activar el seguiment de la compleció en les activitats i recursos que es consideren fonamentals.

El seguiment de la compleció permet configurar els criteris que s'han de complir perquè una activitat o un recurs es consideri fet o completat.

  • En primer lloc, dona informació a l'estudiant del seu progrés en l'assignatura, a la vegada que fomenta la seva autonomia i lideratge en el seu aprenentatge.
  • En segon lloc, dona al professorat una informació visual, que permet, a cop d'ull, identificar els estudiants que no segueixen l'assignatura al ritme esperat i detectar possibles casos d'abandonament abans de que aquest es produeixi.


Complecio14.png

El/la coordinador/a indica que s'ha informat del seguiment de la compleció en les activitats avaluables:

Plan08.png

Més informació


Pas 5. Qualificar quantitativament i qualitativament a través de les activitats del Campus Virtual.

Finalment, durant l’evolució del curs, es demana qualificar quantitativament i qualitativament les activitats a través de les mateixes activitats del Campus Virtual.

  • La retroacció qualitativa i a temps, és necessària per a l'estudiant de cara a corregir els seus errors abans no sigui massa tard.
  • La retroacció quantitativa a través de les activitats del Campus Virtual, ens permet informar a l'estudiant de les seves qualificacions complint la normativa de privacitat de dades. La publicació de notes amb llistats de DNI i/o noms i cognoms, tal com indica la normativa de docència, és contraria a la protecció de dades de l'estudiantat.


El/la coordinador/a indica que s'ha qualificat a través de l'aula virtual i el llibre de qualificacions:

Plan010.png


Més informació


Resolució de dubtes i incidències

Aquesta nova planificació proposa un ús estàndard, més o menys habitual per part del professorat, de les eines del Campus Virtual.