Millores i novetats del Moodle 4.5: diferència entre les revisions
De Campus Virtual URV - Ajuda
| Línia 106: | Línia 106: | ||
=Grups dins l'aula virtual= | =Grups dins l'aula virtual= | ||
Ara tenim la possibilitat d'indicar la "visibilitat de la pertinença al grup". Aquest paràmetre, que podem definir per a cada grup individualment, '''ens permet indicar quina informació veuran els estudiants respecte les assignacions de companys o companyes al grup en concret'''. El professorat sempre veurà tots els gups i assignacions. | Ara tenim la possibilitat d'indicar la "visibilitat de la pertinença al grup". Aquest paràmetre, que podem definir per a cada grup individualment, '''ens permet indicar quina informació veuran els estudiants respecte les assignacions de companys o companyes al grup en concret'''. El professorat sempre veurà tots els gups i assignacions. | ||
[[Fitxer:Visibilitat grup2.png]] | [[Fitxer:Visibilitat grup2.png]] | ||
Revisió del 10:23, 19 set 2025
En aquesta pàgina llistem les millores i novetats més destacades per a l'usuari generalment docent o estudiant, que incorpora el moodle 4.5 (a la URV a partir de la tercera setmana de juliol de 2025) respecte a la versió anterior utilitzada fins a la data, moodle 4.1. Per tant en el llistat s'hi inclou tot allò nou vinculat a les versions 4.2, 4.3, 4.4 i 4.5 del Moodle.
Millores a la pàgina de l’aula virtual
Icones d’activitats i recursos més reduïdes
Nova iconografia d’activitats i recursos
Podem crear subseccions dins els temes
Seccions i subseccions expandibles
Targetes d’activitat
- Accions associades a cada recurs i activitat ubicades en un menú desplegable: editar paràmetres, moure, disponibilitat, duplicar, assignar rols, mode de grup i suprimir.
- Configuració de compleció.
- Mode de grup.
- Restriccions d’accés
Opcions de secció o tema millorades
Es poden duplicar seccions, utilitzar enllaços permanents o visualitzar només un tema o secció.
Creació ràpida de contingut
Ara es poden afegir activitats o recursos a qualsevol lloc de la pàgina de l'aula virtual amb un sol clic.
Personalització del nom que apareix al menú índex de l’aula, per a les etiquetes
Fins ara una etiqueta amb imatges i sense text es mostrava com a "Etiqueta" al menú índex de l'aula. Ara podrem posar-li el text que vulguem.
Es mostra la configuració dels blocs en un popup
En lloc de canviar-nos de pàgina, ara la configuració dels blocs s'obre en una finestra emergent a la mateixa pàgina on estem ubicats.
Edició massiva
Funcionalitat d'edició massiva
Permet realitzar accions en massa, com ara eliminar, duplicar, moure o ocultar elements des del peu de pàgina.
Grups dins l'aula virtual
Ara tenim la possibilitat d'indicar la "visibilitat de la pertinença al grup". Aquest paràmetre, que podem definir per a cada grup individualment, ens permet indicar quina informació veuran els estudiants respecte les assignacions de companys o companyes al grup en concret. El professorat sempre veurà tots els gups i assignacions.
Millores en l'accessibilitat
Retenció de la posició de la pàgina en tornar enrere des d'una activitat o recurs, millorant l'experiència d'usuari
Ara en moure'ns per les diferents pantalles de l'aula virtual com ara recursos o activitats, quan desem els canvis o naveguem cap endarrere amb les fletxes del navegador, el Moodle ens reté la ubicació de la pàgina principal des d'on hem navegat cap al recurs o activitat.
Editor TinyMCE
Afegeix funció pantalla completa.
Millores al llibre de qualificacions
Cerca i filtratge avançat a l’informe del qualificador
S'afegeix el camp de cerca d'usuaris a l'informe qualificador.
![]() |
![]() |
Ordenació, llistats, filtratge per grups, opcions d’elements i columnes
Configuració del llibre de qualificacions, POPUP per crear categories i nous elements de qualificació
Categories col·lapsables per facilitar la gestió del llibre de qualificacions
Banc de preguntes i qüestionaris
Opció per reobrir intents de qüestionaris mai enviats
Els docents podran enviar a qualificar intents que han quedat oberts després que el termini per a respondre hagi acabat.
Personalització dels números de les preguntes per part dels docents
Flexibilitat en la personalització de la visualització del banc de preguntes
Per a cada columna relativa al llistat de preguntes podem fer algunes accions, com ara moure, o eliminar.
El banc de preguntes ara té un sistema de cerca i filtratge similar a altres àrees de Moodle
El tipus de pregunta d’ordenació permet crear preguntes amb paraules o frases o utilitzar imatges
Recordem que el qüestionari té un sistema de desament automàtic que s'executa en intervals d'uns segons.
Els docents poden assignar qualificacions a grups de preguntes dins un qüestionari
Vídeo: Els docents poden assignar qualificacions a grups de preguntes dins un qüestionari
De manera que obtenim puntuacions segregades per a cadascun d'aquests elements de qualificació interns al qüestionari.
Podrem fer-ho principalment de dues maneres.
- Assignant una puntuació a seccions pre-existents al qüestionari o
- Generant elements de qualificació que podrem assignar a les preguntes, un per pregunta
Qüestionaris: opció de fer una requalificació de preguntes seleccionades, fins ara havien de ser totes.
Banc de preguntes: la gestió de categories permet l’ordenació a través de clicar i arrossegar
Millores en la interfície
Compleció d’activitat per defecte
A la pantalla on podem definir les opcions de compleció per defecte de l'aula virtual, es millora la interfície per tal de reduir els clics necessaris.
Millora la interfície per a incorporar imatges al contingut
Dins l'editor, en afegir una imatge tenim opció de pujar-la directament sense haver d'ubicar-nos prèviament al selector de fitxers.
Tasca, pàgina de trameses: accés fàcil a les accions en massa i millora en els filtres i accions clau disponibles a la part superior de la pàgina
Editor TinyMCE
Afegeix opció de fer breu enregistrament de la pantalla
Notificacions
Noves notificacions per a tasques properes o amb retard i per a propera obertura de qüestionari
Nova activitat
El Dietari
El Dietari és una activitat d'escriptura personal i reflexiva, similar al Diari tradicional, però amb funcionalitats millorades que permet als estudiants fer entrades de text (o multimèdia) al llarg del temps, per exemple: Reflexions sobre el seu aprenentatge, seguiment d’un projecte o pràctica o escrits d'autoavaluacions. A mesura que van escrivint, el docent pot llegir i comentar aquestes entrades, ajudant l’estudiant a millorar.A més, el Dietari genera auto‑informes de longitud ja que pot comptar caràcters, paraules, frases i paràgrafs i oferir auto‑ràtios numèriques (mínim/màxim), facilitant criteris objectius de longitud i profunditat del text.
→Per conèixer més sobre l'activitat pots llegir més a la seva pàgina El dietari
Nova eina de Planificació
Aquesta nova eina substitueix l'antic Pla de Treball a partir del curs 2025-26. La principal avantatge és que utilitza les eines pròpies del Campus Virtual pel que fa a la configuració de terminis d'entrega de les activitats per part dels estudiants. És a dir, les dates de lliurament que té una tasca o un qüestionari són les que s'utilitzen per a mostrar aquestes activitats a la cronologia dels estudiants.
Pots veure més detall sobre la nova Planificació seguint aquest enllaç: Nova eina de Planificació






































